دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با اجرای حکم قصاص محمد قبادلو، رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین که پیش‌تر با تروریسم روانی زمینه‌ساز وقوع چنین قتلی شدند، با نعل وارونه، اجرای حکم قصاص را مصداق جنایت دانستند. حتی نماینده پارلمان دولت آلمان نیز که در همکاری با تجزیه‌طلب‌ها در آتش آشوب می‌دمید، مدعی شد قبادلو اساساً بی‌گناه بوده و به صورت نمایشی محکوم شده است. این درحالی است که خانواده او نیز با اذعان به این قتل، خواهان بخشش متهم شده بودند.
نورنیوز پایگاه خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی از اعدام یکی از چهره های دستگیر شده در حوادث 1401 خبر داد.
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه، گفت: سپاه آمادگی دارد که ماهواره‌های کشورهای دیگر را هم پرتاب کند، دانش ۱۰۰ درصد بومی است و اصلا در این حوزه‌ هیچ کشوری به ما اطلاعات و دانش نمی‌دهد.
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به شهادت مستشاران ایرانی در پی حمله اسرائیل به دمشق، تصریح کرد: یقینا دشمن صهیونیستی پاسخ این جنایت کوردلانه را از جبهه مقاومت با سیلی‌های پی‌درپی خواهد دید.
هشدار قاطعانه کوثری به اسرائیل؛

در زمان و مکان تعیین شده پاسخ محکم می دهیم

در قبال جنایت جدید صهیونیست‌ها هم شکی نیست که جمهوری اسلامی پاسخ درخور و محکمی خواهد داد، اما در زمان و مکانی که خودش تعیین می‌کند.
بر اساس اعلام یک منبع آگاه قرار جلب به دادرسی برای مقصودلو معروف به تتلو صادر شده و این فرد به استفاده از مسایل غیراخلاقی و جنسی برای بیشتر دیده شدن اعتراف کرده است.
دریادار ایرانی درباره توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران گفت: محتوای این نفتکش برای کشور ما و مردم ما است. آمریکایی ها در شرایط و حرکتی ناجوانمردانه نفت ما را دزدیدند اما ما به طور پنهانی کار نمی کنیم و حق مردم را با اقتدار پس می گیریم.
براساس یک سند تاریخی که میان رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی و رئیس وقت سرویس امنیتی پاکستان امضا شده، سرویس پاکستان متعهد گردیده مانعی بر سر راه حرکت عوامل تروریستی به سمت مرز ایران ایجاد نکند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان این‌که تمام قطعات و کمبودها را با همکاری صنعت کشور تامین کرده و هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم، گفت که امروز نیروی هوایی ارتش آماده‌تر و سر حال‌تر از گذشته است.
از سوی سپاه پاسداران تایید شد؛

شهادت ۴ مستشار نظامی ایران

سپاه پاسداران در پی حمله اسرائیل به حومه دمشق و شهادت چند مستشار ایرانی اطلاعیه ای صادر کرد.
نماینده تهران در مجلس گفت: تروریست ها باید بدانند در صورتی که بخواهند چنین جنایت‌ها و اقدامات غیرانسانی را تکرار کنند، بدتر از این موشک‌ها، بر سرشان فرود خواهد آمد، لذا باید درس عبرتی برایشان باشد.
هشدار نظامی ایران به عراق:

هرگونه عملیات علیه ایران تحمل نخواهد شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: هرگونه عملیات علیه مردم و دولت ایران از سوی رژیم صهیونیستی با منشأ هر کشوری به هیچ‌وجه تحمل نخواهد شد.