دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزارت خارجه آلمان در واکنش به شهادت محسن فخری زاده تاکید کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران اوضاع منطقه را بدتر می‌کند و بدون اشاره به طرف خاصی، از همه طرفها خواست از تشدید تنشها خودداری کنند.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
قطعا سخنگوی دولت با تسلیت شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشورمان گفت: قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند.
رضایی در نامه ای به رییس جمهوری؛

سازمان‌های اطلاعاتی نفوذی‌ها را شناسایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به حسن روحانی خواستار آن شد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور موظف شوند منابع اصلی و نفوذی‌های سازمانهای جاسوسی را شناسایی و شیوه های شکل گیری تیم های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند.
رییس جمهوری شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمنان ما بدانند با شهادت امثال شهید فخری زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان در ادامه راه این شهید گرانقدر مصمم‌تر خواهد شد.
جزئیات تازه از حادثه خونین بلوار مصطفی‌خمینی شهر آبسرد دماوند؛

محسن فخری زاده دانشمند موشکی چگونه ترور شد

بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله تروریستی قرار داده ضمن شهادت وی باعث زخمی شدن محافظان و چند تن از عابران شدند .
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد که شعاع عظمت و اقتدار این نیرو ، رویای استکبار جهانی و قدرت های فرا منطقه ای برای تسلط بر مولفه های امنیتی منطقه را باطل کرد .
هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی جان برکفان؛

روز نیروی دریایی ارتش بر دریادلان آبی رنگ ایران زمین مبارک

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشک انداز «پیکان» می باشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد.
یک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند.
جزئیات مأموریت مور گیلبرت تبعه استرلیایی-انگلیسی

"جاسوس" آزاد شده کیست؟

مور گیلبرت با پوشش فرصت مطالعاتی دانشگاه ادیان و مذاهب به منظور دسترسی به اطلاعات نظامی و اقتصادی ایران و جبهه مقاومت به ایران سفر کرد.