احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به جزییات جلسه انتخاباتی که جلیلی و قالیباف با حضور سردارقاآنی فرمانده سپاه قدس و تنی چند از مسئولان نظام در مشهد داشتند، نوشت: ‌«از رفتارها احساس کردم جلیلی نخواسته هوادارانش واقعیات جلسه مشهد را مطلع شوند لذا وادار به شفافیت شدم تا واقعیت عیان شود».
محمدجواد آذری جهرمی عضو ستاد مسعود پزشکیان نوشت: من همین جا از کسانی که ممکنه از حرفهای من در انتخابات رنجیده باشند، عذر میخوام. کسانی هم که به من اهانت کردند رو گذشت کردم.
وزارت امور خارجه آمریکا در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تکرار اظهارات مداخله جویانه با ادعای اینکه انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبوده است،گفت: نتیجه انتخابات تاثیر قابل توجهی در رویکرد آمریکا به ایران نخواهد داشت.
فعال اصلاح طلب نوشت: لازم می‌دانم که اطلاع بدهم از همان لحظه اول تصمیم داشتم و به دوستانم هم گفته بودم که حضورم در انتخابات را چنین تعریف می‌کنم که شکست پزشکیان، شکست سیاست‌ورزی من نیز هست و اگر او شکست می‌خورد، این آخرین یادداشت من خواهد بود .
اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره در این استان خبر داد و اعلام کرد: این تیم تروریستی در شهادت شهدای حافظ آرای مردم در انتخابات هفته اخیر دست داشتند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: همه اذعان دارند که رقابت‌ها هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم جدی بود. شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نگاه حزبی، جناحی و گروهی ندارد بلکه نگاهش تخصصی، حرفه‌ای و حقوقی است. ما با عینک سیاسی به افراد نگاه نمی‌کنیم.
مولوی عبدالحمید خطاب به پزشکیان نوشت: ملت ایران که از وضعیت موجود خسته شده و از فشارهای متعدد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به ستوه آمده و اقشار مستضعف، استخوان‌هایش زیر بار مشکلات معیشتی شکسته است، به فعالیت‌ها و تلاش‌های مدنی خود تا تحقق کامل خواسته‌های برحق خویش اعم از اجرای عدالت و آزادی، رفع تنگ‌نظری‌ها، بهبود وضع معیشت، تحقق اقتصاد پویا، بازگشت عزت و اعتبار بین‌المللی و دست‌یافتن به منافع و حقوق ملی ادامه داده و مطالبه‌گری خواهد کرد.
در باره انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌ جمهور نهم، توجه به دو موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. موضوع اول اینست که او به وعده‌های خود عمل کند و تغییرات واقعی در مواردی که مورد نظر مردم است به وجود بیاورد. رسیدن به این هدف مستلزم دقت فوق‌العاده وی در افرادی است که با او همکاری خواهند کرد.
یکی از اعضای ستاد انتخابات مسئول پزشکیان گفت: ما همه ممنون مردم ایران هستیم که با وجود همه دلخوری‌ها، قهرها و ناراحتی‌ها و تنگی معیشت به فرزند خودشان جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان اعتماد کردند و پای صندوق‌های رای آمدند.
یکی از اعضای ستاد انتخابات مسئول پزشکیان گفت: ما همه ممنون مردم ایران هستیم که با وجود همه دلخوری‌ها، قهرها و ناراحتی‌ها و تنگی معیشت به فرزند خودشان جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان اعتماد کردند و پای صندوق‌های رای آمدند.
همزمان با انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران:

آقای دکتر مسعود پزشکیان؛ ۱۴۶۱ روز فرصت دارید

رئیس جمهوری که راه خود را راه مولا علی (ع) عنوان کرد، این یادداشت را بخواند و بداند از صمیم قلب آرزو دارم همان‌قدر که خوب نهج البلاغه را میخوانید و تفسیر می‌کردید به همان میزان نیز خوب عمل کنید.