احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس جمهور منتخب از حضور جدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در رقابت‌های انتخاباتی و کمک به رقابتی شدن فضای انتخاباتی و تلاش برای افزایش مشارکت مردم قدردانی کرد.

انسان‌ها گاهی سرشان را در خاک می‌کنند تا خودشان واقعیت را نبینند و گاهی به چشم دیگران خاک می‌پاشند تا هیچ کس واقعیت را نبیند.
ویدیویی از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب را می‌بینید که در دوران نمایندگی مجلس، یکی از اشعار زیبای استاد شهریار در رثای سیدالشهدا (ع) را به زبان ترکی برای نمایندگان مجلس می‌خواند. او همچنین این اشعار را به زبان فارسی ترجمه می‌کند.
نامزد ناکام حزب مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ می‌گوید: خودش در دو دوره اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده، اما مسعود پزشکیان را نامزد اصلح معرفی می‌کرده است(!)

ایران، کشوری با بیش از ۸۵ میلیون جمعیت با قومیت‌های مختلف است که همین تنوع فرهنگی، ایران عزیزمان را از سایر کشورها متمایز کرده است؛ اکنون در این کشور پهناور، مردم «مسعود پزشکیان» را به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

معاون رئیس جمهوری دو دولت روحانی با انتشار تصویری از زهرا پزشکیان، دختر مسعود پزشکیان، از او خواسته تا مسئولیت‌های بانوی اول (First Lady) را با عنوان «دختر اول» بر عهده بگیرد.
محمدجواد ظریف در مطلبی در فضای مجازی نوشت: اکنون زمان همدلی است و شستشوی دل‌ها از کینه‌ها و دلخوری‌ها و نه زمان انتقام‌گیری و کینه‌ورزی. زمان احترام متقابل به باورها، حساسیت‌ها و نگرانی‌های همه شهروندان ایران زمین است.
براساس آخرین اطلاعات موجود، کلیه فرزندان و اعضای خانواده مسعود پزشکیان، در ایران هستند و در خارج از کشور زندگی نمی کنند. با اعلام رئیس جمهور شدن پزشکیان، بیش از پیش خانواده او مورد توجه قرار گرفته اند. داماد پزشکیان کیست؟ شغل داماد مسعود پزشکیان و فرزندان او چیست؟
منظور از چپ‌های نجیب رجالی مثل علی طیب‌نیا،‌ محمدباقر نوبخت، محمدجواد ظریف، علی عبدالعلی‌زاده، محمدجواد آذری‌جهرمی و.. هستند که در اطراف پزشکیان حضور دارند و سوابق سیاسی و اجرایی‌شان هم استاندارد است.
یکی از رویّه‌های نه چندان خوشایند در میان دولتیان و دولتمردان پس از کسب منصب و قدرت اکثراً این بوده است که از گذشته بیش از آینده سخن می‌کردند. وقت بی‌امانی به هدر می‌رفت تا بگوییم و یادآوری کنیم که مثلاً چه خرابه‌ای را تحویل گرفته‌ایم.
عباس عبدی از معدود فعالان سیاسی بود که از رای آوری پزشکیان اطمینان داشت. او می‌گوید دلیل این اطمینان ویژگی‌هایی بود که در پزشکیان در مقایسه با سایرین وجود داشت و او را متمایز می‌کرد. ویژگی‌هایی که جامعه ایران به دنبال آن بود و در پزشکیان پیدا کرد.
آخوندی در نامه ای خطاب به پزشکیان نوشت: پدیده‌ی چند دولتی و یا به‌عبارتی بی‌دولتی مردم را در وضعیت بی‌پناهی قرار داده است. دولتی که باید نماینده اراده‌ی ملی ایران باشد تضعیف گشته و امکان حمایت از ملت در برابر دولت‌های فراقانونی را ندارد. اینک انتظار از شما این است که به پشتوانه‌ی آرای ملت، دولت رسمی ایران را تشکیل و از مداخله دیگر نهادها در امر دولت جلوگیری نمایید.
انتخاب مسعود پزشکیان توسط مردم شهرها و روستاهای ایران، دارای برخی پیام‌ها و نکات مهم و قابل تأمل است و در کنار دشوار ساختن کار پزشکیان طی دوران ریاست‌جمهوری، برخی تکالیف را برای مجموعه دستگاه حاکمیت ایجاد می‌نماید که عدم توجه جدی به آنها، شکاف‌های موجود میان حاکمیت و بدنه جامعه را بیش از پیش می‌نماید.
احمد خاتمی از اساس این نامه و مطلب منتشره را رد و این رفتار مذبوحانه را از تلاش‌های دشمن که به خیال باطل خود می‌خواهد از آب گل آلود انتخابات ماهیگیری کند، عنوان کرد.