احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

آخوندی در نامه ای خطاب به پزشکیان نوشت: پدیده‌ی چند دولتی و یا به‌عبارتی بی‌دولتی مردم را در وضعیت بی‌پناهی قرار داده است. دولتی که باید نماینده اراده‌ی ملی ایران باشد تضعیف گشته و امکان حمایت از ملت در برابر دولت‌های فراقانونی را ندارد. اینک انتظار از شما این است که به پشتوانه‌ی آرای ملت، دولت رسمی ایران را تشکیل و از مداخله دیگر نهادها در امر دولت جلوگیری نمایید.
انتخاب مسعود پزشکیان توسط مردم شهرها و روستاهای ایران، دارای برخی پیام‌ها و نکات مهم و قابل تأمل است و در کنار دشوار ساختن کار پزشکیان طی دوران ریاست‌جمهوری، برخی تکالیف را برای مجموعه دستگاه حاکمیت ایجاد می‌نماید که عدم توجه جدی به آنها، شکاف‌های موجود میان حاکمیت و بدنه جامعه را بیش از پیش می‌نماید.
احمد خاتمی از اساس این نامه و مطلب منتشره را رد و این رفتار مذبوحانه را از تلاش‌های دشمن که به خیال باطل خود می‌خواهد از آب گل آلود انتخابات ماهیگیری کند، عنوان کرد.
سخنگوی ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب، گمانه‌زنی‌ها و انتشار فهرست‌های متناقض و متنوع از اسامی اعضای کابینه پیشنهادی را امری معمول و رایج در فضای رسانه‌ای پس از پیروزی در انتخابات دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم عصر یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد و پیروزی وی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

کاترین اشتون، دیپلمات بریتانیایی که به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمان حصول توافق موقت در سال 2013 بر مذاکرات هسته ای نظارت داشت، از نزدیک با آقایان جلیلی و ظریف بر سر میز مذاکره کار کرد. او می گوید که جلیلی ترجیح می داد مذاکرات ادامه پیدا کند اما همزمان اطمینان حاصل شود که هیچ پیشرفت یا نتیجه واقعی در پی این مذاکرات نخواهد بود.
رئیس ستاد پزشکیان در استان فارس گفت: فراموش نمی‌کنیم که ایران برای همه ایرانیان است و مسعود پزشکیان، از این پس رئیس‌جمهور همه شامل حامیان او، طرفداران کاندیداهای دیگر و کسانی که نیامدند، خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در پیامی گفت: همانگونه که بارها تأکید فرموده اید تنها راه توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور وفاق و اجماع نخبگان علمی و سیاسی و اجرای دقیق سیاستهای کلی نظام است و این مهم دستاورد مرجعیت علم، قانون مداری، انضباط مالی، تحول در نظام اداری، نظام مالی و بانکی کشور است.

شهرام خلدی، کارشناس سیاسی شبکه‌های بی‌بی‌سی و اینترنشنال در مصاحبه ویدیویی اذعان کرد: طرح بایکوت انتخابات توسط رضا پهلوی، مثل ده‌ها طرح دیگر او ناکام ماند! بدون تعارف، ادعای مشارکت پایین در انتخابات را باور نکنید.

امروز همه حامیان و تلاش‌گران این صحنه باشکوه باید بدانند که برای کشور و نظام عزت آفریدند و عدم راه‌یابی نامزد مورد نظرشان نباید سبب شود پا از مرزهای اخلاقی و قانونی و شرعی فرا نهند.