احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

برگزاری انتخابات برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در کشورمان و تشکیل دولت چهاردهم، واجد معانی و آثار بسیاری است. بخشی از این معانی و آثار، حاصل است و برخی دیگر، می‌تواند در آینده پدیدار شود؛ بسته به این که رئیس‌جمهور و دولت جدید چه رویکردی را در پیش بگیرند.
چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت تقریبا 50 درصدیِ مردم در دور دوم به پایان رسید و بار دیگر نشان داد: نظام جمهوری اسلامی صادقانه و بدور از هر گونه شائبه‌ای، امانتِ رای مردم را به درستی ادا نمود.
تاریخ‌پژوه و کارشناس مسائل سیاسی نوشت: انتخابات دور دوم نشان داد که اگر سیستم تنوع درونی خود را فعال و تشدید کند، به‌راحتی می‌تواند بخشی از آرای خاموش را جذب نماید. آن هم نه‌تنها به نفع تجدیدنظرطلبان یا رفُرم‌خواهان، که حتی انقلابیون نیز در فاصله یک هفته، می‌توانند چهار میلیون به رأی خویش بیفزایند.

رمضان‌زاده با بیان اینکه «پیرمردهایی مثل من، که هر یک در دولت‌های گذشته نقشی داشته‌ایم، در وضع نابسامان کنونی کشور قاصر یا مقصر بوده‌ایم»، تاکید کرد: اکنون دور و بر پزشکیان را شلوغ نکنیم و بگذاریم خود او، با نسلی جدید از جوانان و زنان امید را در دل مردم، برای سامان امور، زنده نگاه دارد.
مهاجری گفت: کاری که به عنوان دولت سایه انجام می‌شود کارشکنی وجود ندارد. در دولت سایه نشستند با یکسری افراد برای خودشان طرح، ایده، کتاب و مجله می‌نویسند. به نظر من فی‌النفسه خطری ندارد و کارشکنی حساب نمی‌شود. مهم آن جریان پشت‌سر دولت سایه است که آن جریان از اطلاعات آن‌ها به منظور تخریب دولت مستقر بهره‌برداری می‌کند. این کار را با آقای روحانی هم کردند و الان هم همان را تکرار می‌کنند.
یک عضو ستاد قالیباف سه روز بعد از دور دوم انتخابات درباره جلسه مشترک دو نامزد اصلی اصولگرایان قبل از انتخابات دور اول نوشته و طرف مقابل را به عهدشکنی متهم کرده .بلافاصله از ستاد جلیلی یک نفر دیگر آمده و درباره آن جلسه روایت دیگری کرده است. به نظرتان از این دو روایت چه برداشت‌هایی می‌شود؟
آذری جهرمی نوشت: عده ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده ای به هر کسی بدهند تا مثلا وزیر شوند. عده ای هم طالب این وعده هایند و امروز روز کاسبی آنهاست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: در حالی که شکست قالیباف از قبل معلوم بود و نتیجه انتخابات قبلی مجلس آن را به وضوح اثبات کرده بود و او باید از آن عبرت می‌گرفت و برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وسوسه نمی‌شد.
دولت‌ها و هم منتقدان و مخالفان آنها باید از تریبون و رسانۀ لازم برخوردار باشند، تا اولی از تصمیمات خود دفاع کند و دومی آن تصمیمات را از منظر منافع عمومی به بوتۀ نقد بگذارد تا عموم مردم با تمام جوانب یک تصمیم و اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت آن آشنا شوند و به شناخت عمیق‌تری برای موافقت یا مخالفت با یک تصمیم دست یابند.
محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گفت‌ وگوی تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران، با تاکید بر آمادگی اسلام‌آباد برای توسعه مناسبات همه جانبه با تهران، گفت: توافقات دو کشور در جریان سفر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به پاکستان شالوده بسیار خوبی برای مشارکت سودمند دوجانبه است.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر دوشنبه شب در پیامی به مسعود پزشکیان، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

سعید جلیلی عصر دوشنبه در دیدار با اعضای ستادهای استانی خود در انتخابات اخیر با بیان اینکه در مردم سالاری و خصوصاً در مردم سالاری دینی، با مبانی معارفی ما، قیام باالقسط و حضور الحاضر، دائمی و همیشگی است، گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های زیبا و درخشان مشارکت در فرایند مردم سالاری دینی است، اما واقعیت آن است که مشارکت در امور کشور صرفاً به شرکت در انتخابات هر چهار سال یکبار محدود نمی‌شود.