احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم گفت: ما یک بازوی مشورتی برای رئیس‌جمهور محسوب می‌شویم. ۶۰ درصد از افراد پیشنهاد شده به رئیس‌جمهور برای بار اول است که در مقام وزیر وارد دولت خواهند شد.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در کشور ما یک آدمی آمده و می‌گوید من دولت سایه تشکیل می‌دهم، چه کاره است که دولت سایه تشکیل دهد؟ خودش هم که می‌گوید من گروه، حزب و دسته ندارم. این که فردی براساس سلایق، عقیده و وابستگی‌های خودش بخواهد عده‌ای را نقد کند یا خیر، یک مقدار به معنی لوث کردن مفاهیم سیاسی است.
پزشکیان در دیدار با نمایندگان مجلس: به پیر و پیغمبر من مثل شما هستم؛ همون آدمم؛ هیچ اتفاقی نیفتاده! اگر راه درست را رفتم و به این حرف‌ها پایبند بودم قبولم کنید؛ اگر نه، اِنذارم کنید! اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور میکنم کسی شده ام؛ این شما هستید که من را تبدیل به یک آدم غیرمتعارف می‌کنید!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تهمت می زنند، تخریب می کنند ولی تا جایی که می‌توانید افق بلند را نگاه کنید. این چیزهای کوچک که خب بعضی ها هم متاثر می‌شوند و درخواست می کنند به آنها جواب داده شود؛ نه، ما وقت برای آنها نداریم. آنقدر کار داریم برای انجام دادن، اگر ما برویم آن کارهای بزرگ را انجام دهیم خود به خود خیلی از اینها کنار خواهد رفت.
مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی نوشت:

موجی که شیرخوارگان حسینی در جهان آفریدند

به موازات گسترش حرکت شیرخوارگان حسینی در سطح جهان که اثر بسزایی در معرفی مکتب امام حسین (ع) داشته است، جبهه ی استکبار و عواملشان نیز ساکت ننشسته و به انحاء مختلف در مقابل این خیزش و جریان حسینی موضع گرفته اند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شورای نگهبان یک نهاد بی نظیر در دنیای سیاست و کشورهای گوناگون بوده که محترم و ارزش گراست و نگاه گسترده ای دارد و سِر نگه دار است. این شورا هیچگاه نخواسته است پاسخ اهانت ها و تهمت ها را به خود بدهد و تلافی کند و از این جهت کارنامه درخشانی دارد ولی شورای نگهبان، معصوم پانزدهم نیست.
سخن سردبیر/ در حالی هفته گذشته سعید جلیلی با پزشکیان در دفتر کار رییس‌جمهور منتخب دیدار کرد که تنها ساعاتی پس از این گفت و گو، جلیلی بین اعضای ستادش اعلام کرد که دولت سایه همچنان با قدرت بیشتر فعال خواهد بود.
کارشناس میزگردهای انتخابات گفت: اصولا رعایت ادب در هر مصاحبه‌ای لازم است، چه رسد به آنکه طرف مقابل‌تان نامزد ریاست‌جمهوری باشد، چون به هر حال او رئیس‌جمهور بالقوه است که قرار است نماد کل کشور باشد. البته کاری به این نداریم که بعضی خروجی‌های شورای نگهبان، وهن عبارت «رجل» در قانون اساسی است.
اکنون برای هرگونه تعامل و همکاری توپ در زمین غرب و به ویژه ایالات متحده است. سیاست گذاران آمریکایی برای تصمیم گیری درباره چگونه ضربه زدن به این توپ باید از یکی از واضح‌ترین تاریخچه‌های موفقیت و شکستی که می‌تواند در اختیار کارگزاران سیاست خارجی قرار بگیرد، بهره ببرند.
در هر انتخابات ریاست جمهوری که سعید جلیلی شرکت می کند، گوشه ای از اقدامات او در دولت سایه آشکار می شود. اما در انتخابات ریاست جمهوری امسال بیش از هر زمانی پای او به سه پرونده خسارت مالی خارجی به ایران باز شده و او تاکنون پاسخ قانع کننده ای به افکارعمومی نداده است. این پرونده ها چیست و چه خسارتی در روابط خارجی به ایران وارد شد؟
رییس جمهور جدید به مثابه یک کاراکتر سینمایی؛

پزشکیان؛ داش آکلی نه پروتکلی

«نوع راه رفتن و دست دادنش یا استایل او از نیم‌رخ، در کنار حرکات دست و سر حین سخنرانی، راحت بودن در حرف زدن یا با دوربین یا مردم، آن تصویر قالبی خشک و عصا قورت داده بودن یک سیاست‌مدار را شکسته و حس صمیمیت و خودمانی بودن در ذهن و حس مردم ایجاد می‌کند.
ملاقات سعید جلیلی با پزشکیان در دفتر کار رییس‌جمهور منتخب اقدامی شایسته بود. پیام روشنی به هواداران ایشان بود که اکنون فرصت رفاقت و همراهی است. اما چند ساعت بعد، سخنان جلیلی بین اعضای ستادش، که دولت سایه همچنان با قدرت بیشتر فعال خواهد بود، این پیام را القا می‌کرد که سعید جلیلی برای چهار سال دیگر نامزد ریاست‌جمهوری است و از همان جلسه مبارزه انتخاباتی‌اش را آغاز کرده است و به قول حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دوباره «زنبیل!»
اکنون انتخابات ۱۴۰۳، پس از پانزده سال بُرد همگانی است. آن زخم ناسور با انتخابات منزه و آرای صیانت شده درمان شد. مسعود پزشکیان با سخنی که بیش از حد صراحت داشت گفت: «اگر تدبیر رهبری نبود، معلوم نبود که نام من از صندوق بیرون بیاید!» دیگر صریح‌تر از این؟! ما با جماعتی روبه‌رو هستیم که خود را برتر از قانون و ملت می‌داند.
طی روزهای گذشته و پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، موجی علیه مؤسسه مصاف و شخص علی‌اکبر رائفی‌پور در شبکه‌های مجازی راه‌ افتاد. این موج را می‌توان مرحله دوم درگیری‌های داخلی اصولگرایان با رائفی‌پور معروف به استاد دانست.