احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

«با توجه به شرایط موجود کشور و احتمال روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و ضرورت وجود یک رئیس‌ جمهور عاقل و با تدبیر در ایران که بتواند در سیاست خارجی توازن میان غرب و شرق ایجاد نماید، از نظر اینجانب آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری است.»
با گذشت حدود ۴۵ سال از انقلاب اسلامی و برگزاری ده‌ها دوره انتخابات در عرصه‌های مختلف، ما مردم ایران اینک مجموعه‌ای گران‌قدر از تجربیات انتخاباتی را در اختیار داریم که در آن تلخی‌ها و شیرینی‌های متعدد و گوناگونی به چشم می‌خورد.
انتخابات اخیر نیز فقط از نظر برخی از آنان موجب راه خروجی ولو موقتی برای این بن‌بست و ناامیدی سیاسی تلقی می‌شود. هنوز اکثریت منتقدین وارد این میدان نشده‌اند. در واقع می‌توان گفت جامعه ایران از این حیث کاملا دوقطبی و به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. نیمی طرفدار مشارکت و اصلاح امور و در بدترین حالت تداوم وضع موجود و نیمی هم در نقطه مقابل قرار دارند.
اصل شاخص انتخاب ملی مردم به میزان آرای آنها و در شرکت تعیین کننده در انتخابات بستگی دارد. در انتخابات ریاست جمهوری از گذشته تا امروز شاخص اصلی، حضور مردم به میزان رأی دادن یا در پای صندوق در روز انتخابات بوده و این امر اصلی تعیین کننده ارزیابی می‌شود.
سخنگوی ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها به نقل از یک اکانت جعلی در شبکه اجتماعی ایکس، خبری را در خصوص کناره‌گیری آقای دکتر قالیباف به نفع آقای جلیلی کار کرده‌اند که صحت ندارد.

سعید جلیلی شنبه شب در جریان دیدار با مردم خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: خوشحالم که در شب عید غدیر در جمع مردم خوزستان که پر از خاطره است حاضر شدم.

مسعود پزشکیان، در جمع مردم اهوازبا بیان اینکه قول می‌دهم اگر روزی به قدرت رسیدم اولین اولویت حل مشکلات خوزستان باشد گفت: اقوام عرب، بختیاری و لر عزیز، من تاکنون وعده دروغ به کسی نداده‌ام. قول می‌دهم پیگیر مشکلات شما باشم.

آقای روحانی را می‌توان «نامحبوب‌ترین» رئیس‌جمهور ایران لقب داد. این نه ادعای ما که نتیجه نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی است؛ که از قضا جهت‌گیری‌اش در پاره‌ای امور همسو با دولتمردان آقای روحانی دسته‌بندی می‌شد.
نشست گفتمانی مشاوران امور بانوان نامزدهای دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری پیرامون سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه زن و خانواده دولت چهاردهم با شعار زنان، پیشرفت و تحول، امروز و با حضور نمایندگان پنج نامزد انتخاباتی در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
سعید جلیلی در برنامه بدون تعارف اظهار کرد: عرصه ریاست جمهوری، جدی و بدون تعارف است. شرایط کشور ایجاب می کند که کشور جهش داشته باشد و لازمه آن داشتن برنامه و هدف گذاری است.

عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما می‌دانیم نباید وعده‌های دروغین داد، تأکید کرد: انتخابات نباید بر اساس امیدهای دروغین باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توصیه مهم رهبری انقلاب به نامزدهای انتخابات مبنی بر اینکه «نباید بگونه‌ای صحبت کنند که دشمن خوشحال شود» تاکید کرد: وقتی حضرت آقا فرمودند، نامزدها حتماً باید رعایت کنند.

قائم مقام ستاد نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قالیباف مدیری توانمند است و مدیریت او در شهر تهران نمونه از فعالیت اجرایی و هنرمندانه در پایتخت است که باید در سطح کلان کشوری تکرار شود.