احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

فعال اصولگرا در یادداشتی برای صادق زیباکلام نوشت: کاش هیچ فعال سیاسی هرگز اسیر زندان نشود . به خصوص از نوع زیباکلام که از جنس آدمهای دلسوز و البته صریح و بی‌ملاحظه است.
مدعیان اصلاحات شعار «برای ایران» سر دادند و رأی گرفتند اما امروز مست صندلی‌های قدرت شده‌اند و به جان هم افتاده‌اند. در چنین شرایطی است که بهزاد نبوی نوشته است: «به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده.»
فعال سیاسی اصولگرا گفت: آینده سیاسی آقای قالیباف دیگر تمام شده است. ایشان اگر بخواهند تحرکی داشته باشد باید در همین بهارستان باشد که ممکن است این آخرین ریاست او بر مجلس باشد، مگر اینکه از حاکمیت اشاره‌ای برای ریاست او شود. ولی اینکه بخواهند در رقابت‌های آینده وارد پاستور شود تمام شده است. هم برای آقای جلیلی هم برای آقای قالیباف تمام شده است.
رفتارها و رخدادهای روزهای پس از انتخاب آقای پزشکیان هم، «خاص» و «ویژه» است. او طی دو هفته‌ای که انتخاب شده، حتی یک کنفرانس خبری نداشته است که این برخلاف رویه همیشگی است. ایشان طبیعتا باید جلوی دوربین‌ها حاضر شود و به سؤالات پاسخ دهد. از برنامه‌هایش، کابینه‌اش، اولویت‌هایش بگوید. اما در همین مدت، تا دلتان بخواهد این «اطرافیان» و «دور و بری‌ها» موضع داشته و از طرح و برنامه و تشکیل شورا و....سخن گفته‌اند.
رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت کابینه «ائتلافی نیست بلکه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس‌جمهور همراهی ندارند، در کابینه حاضر باشند».

می دانیم این اقدام نمادین است و در ادامه هم قابل استمرار نیست اما یادآور یک مثل مشهور است که در یکی از کشورهای کمونیستی سابق نویسنده ای گفته بود من به یخچال خانه‌ام بیشتر اعتماد دارم تا به تلویزیون‌ام. زیرا هر قدر هم تلویزیون بگوید اوضاع خوب است اما یخچال من خالی باشد یعنی خوب نیست. به خاطر همین برای یک رییس جمهور لازم است خرید کند و صورت حساب خرید و قیمت ها واقعی‌تر است تا انواع گزارش ها.
رئیس جمهوری منتخب مردم در تماس تلفنی رئیس جمهور ازبکستان گفت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی بین ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئنا در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با دکتر مسعود پزشکیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان در یادداشتی در میدل ایست آی نوشت: من معتقدم که دولت پزشکیان بطور جدی مسیر توسعه روابط با همسایگان، قاره آسیا، قدرتهای بلوک شرق و جهان سوم را دنبال خواهد کرد اما در مورد روابط با آمریکا و غرب با چالشهای متعدد داخلی و خارجی مواجه خواهد بود. همچون دولتهای قبلی، پزشکیان نیز بدون تشنج زدایی با آمریکا، قادر به عادی‌سازی روابط با جهان غرب نخواهد بود.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه به نمایندگی از کشورمان جهت شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر خواهد کرد.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند حق بندگی خدا را انجام دهد و ما هرچه بندگی کنیم کوتاهی کرده‌ایم؛ بنابراین نقطه مقابل عُجب، تقصیر است و انسان باید خود را مقصر بداند.
یک فعال سیاسی گفت: رهبری فرمودند نباید تشکیلاتی موازی با دولت ایجاد شود اگر بخواهد موازی‌کاری و مداخله شود طبیعتا این خلاف قانون است. من اصل دولت سایه را نفی نمی‌کنم اما شیوه اجرایی آن را به شکلی که مستلزم مداخله باشد نمی پذیرم آن چیزی که قابل پذیرش است مدلی است که در دنیا متداول است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات هیات‌رئیسه سال جدید شورای نگهبان در جلسه اخیر این شورا برگزار شد و اعضای سابق هیات‌رئیسه برای یک سال آینده ابقا شدند.