احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی افرادی که قصد شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ را دارند رصد می‌کند و با بررسی عقبه و موازین آنها بعضاً با برخی افراد مطرح برای کاندیداتوری جلسه هم داشته است، اما برای انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل اینکه از حضور بعضی از افراد مطمئن نیست، نمی‌توان از امروز اعلام کرد که نامزد نهایی جبهه پایداری چه کسی است.
او به راحتی آنچه که فکر می‌کرد را گفت. برخلاف برخی‌ها که شاید نظراتی دُگم‌تر از علی مطهری در مورد زنان داشته باشند اما وقتی به تریبون می‌رسند ....
جبهه جهادگران ایران اسلامی در بیانیه‌ای از ورود رسمی این جبهه به عنوان جریانی مستقل به صحنه انتخابات به عنوان خبر داد و اعلام کرد:‌ داوطلب اختصاصی جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری تا اول اردیبهشت از طریق رسانه‌های رسمی معرفی می‌شود.
رشته علوم سیاسی باید بر ظرایف و جزئیات سیاست‌های عمومی توجه بیشتری بکند و خود را به ایدئولوژی‌های سیاسی سنتی محدود نکند؛ چراکه ضرورتا ممکن است این ایدئولوژی‌ها جنبه اساسی سیستم‌های سیاسی نباشند. شاید نقش ایدئولوژی‌ها در بهبود اوضاع مردم کمتر از فنون و تکنیک‌های سیاستی- مدیریتی باشند.
در فرصت دو‌ماهه باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، امکان تغییر در رویکرد و روش مسئولان کشور به‌ویژه نهادهای برگزارکننده انتخابات وجود ندارد یا اینکه شرایط عینی کشور به‌ویژه مسائل اقتصادی و گرانی مسکن و لوزام ضروری زندگی و مواد خوراکی و مانند آن تنها تابعی از تصمیم‌های دو ماهه و اقدامات دولت نیست، آن‌هم در شرایطی که دولت توانایی اعمال حاکمیت بر نهادهای غیردولتی را ندارد و در نتیجه این مدار پیچیده و کلاف عجیب‌و‌غریب حکمرانی در شرایط موجود کشور خود مانع ساختاری بزرگی برای پیشبرد هر اصلاحی در ایران امروز است.
شبکه اجتماعی کلاب هاوس ادعاهای طرفداران نظام رسانه‌ای رسمی و مخالفان آزادی رسانه را به چالش جدی کشیده است. زیرا هیچ‌کدام از عوارض منفی که برای سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شمارند در این شبکه وجود ندارد.
تکثر هویتی به انسان دیدگاه فرهنگی گسترده‌تری شامل هنر، ادبیات، علوم و دانش بیشتر درباره طبیعت، محیط زیست و... می‌بخشد. سن معتقد است این تکوارگی هویتی است که خشونت‌آفرین است و ربطی به دین ندارد و در همه جوامع نوعی دوگانگی فرهنگی پدید می‌آورد.
صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح طلب در وب‌سایت خود نوشته است که در جوانی ازدواج کرده و ۳ فرزند پسر دارد. یکی از پسران خرازی، دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه انگلستان است. فرزند دوم او حقوق و پسر سوم نیز پزشکی خوانده است. البته مشخص نیست که این اطلاعات برای چه سالی است.
مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اخیراً دیداری با تولیت آستان امام خمینی(ره) دیداری صورت داده است و طی شنیده‌ها، سید حسن خمینی در این دیدار برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 قول مساعد البته در صورت لزوم داده است.
سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به خبر رد صلاحیت برخی اعضای شورای شهر تهران از سوی هیات اجرائی انتخابات گفت: اخباری که از نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرائی منتشر می‌شود، غیررسمی است و به نظر می‌رسد، نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرائی هنوز رسما اعلام نشده است.

صحبت های سردار دهقان، درباره کاندیداتوری اش؛

آیا نظامی ها هدف مشخصی برای انتخابات پیش رو دارند؟!

سردار حسین دهقان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تاکید کرد به عنوان یک چهره مستقل و غیرنظامی وارد میدان شده است و توانایی برعهده گرفتن مسئولیت را دارد.

تصمیم‌گیری‌های اصلی و استراتژیک برای نیروهای نظامی باید توسط نیروهای غیرنظامی گرفته شود زیرا تنها در این حالت، هم امور نظامی و هم امور غیرنظامی در نظر گرفته می‌شوند.
طهری که خاستگاه اصولگرایی دارد، به دلیل روحیه آزادی‌خواهی و بی‌پروایی‌اش در بیان مواضع سیاسی و چالش مداوم با تنگ‌نظری‌ها و سختگیری‌ها، در سال‌های اخیر مورد توجه اصلاح‌طلب‌ها بوده و حتی با لیست آنها به مجلس دهم راه یافته است
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: قدرت و اقتدار این شورا در ایجاد یک شبکه اجتماعی قدرتمند و پرتوان است که باید با فعال کردن آن جهت تحقق اهداف این شورا و جلوگیری از اختلاف در بین نیروهای انقلابی اقدام کنیم.
میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و جریان‌های سیاسی است. مشارکتی که زیربنای حراست از منافع ملی بوده و ایجاد آن خود نیازمند تثبیت زیربنای امید و اعتماد در جامعه به صندوق رای و خروجی آن است.