احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیچ فشار حداکثری را رد کردیم، اما کشور را نمی‌شود با تهاتر اداره کرد؛ برخی فکر می‌کنند ملت رفاه آرامش و زندگی نمی‌خواهد. ما که نیامدیم صبح تا شب مردم تحت فشار باشند!
اینک شورای نگهبان در مقابل آزمونی دشوار قرار گرفته و باید به آن پاسخ دهد. اولین اثر اقدامات این شورا شکل‌گیری این ذهنیت نزد مردم است که وقتی می‌توان به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه نگرانی از پاسخ‌گویی درباره هاشمی‌رفسنجانی این‌گونه تصمیم گرفت، چه تضمینی درباره موارد دیگر وجود دارد.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی، با چهار دوره نمایندگی در مجلس که دو دوره با حضور در هیات رئیسه و یک سال با عنوان "نایب رئیس" همراه بود، می‌خواهد از خیابان بهارستان به پاستور برود.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه برخی نامزدهای پوششی می‌گویند تا آخر در صحنه انتخابات خواهیم ماند به این علت است که به دلیل مطرح شدن مکرر پوششی بودن آن‌ها از سوی همتی و مهرعلیزاده، این مساله برایشان حیثیتی شده است.

اصلاح طلبان و اصولگرایان با شرایط متفاوتی به استقبال ۲۸ خرداد می‌روند. اصلاحات به دو دسته حامیان مشارکت فعال و مخالفان آن تقسیم شده‌اند و اصولگرایان هم نگران رویای وحدتی هستند که عدم انصراف‌ها آن را به کابوس مبدل خواهد کرد. این میان دلسوزان هم مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنند.
شعار غیرواقع‌بینانه یعنی فریب. مردم می‌توانند با توجه به شعارهای هر کاندیدایی میزان صداقت او را بهتر بفهمند. مردم باید به صداقت و برنامه درست رأی دهند نه به هر شعاری ولو این‌که این شعار دهن پرکن باشد.
نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شعاری که ما در انتخابات بیان می‌کنیم دو مفهوم اساسی در آن دارد. اولین باور ما این است که ما در چهارسال آینده کشور باید یک جهش پیدا کند و نمی‌شود به صورت روزمره به حل مشکلات نگاه کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سفر استانی خود به استان کرمانشاه در جمع مردم این استان گفت: مى خواهم حرف کوله بران را بشنوم؛ همانطور که در نظرسنجى و مناظره‌ها مشاهده کردید به دور از سیاسى کارى و شعارزدگى برنامه هایم را اعلام کردم و الان هم فارغ از جدل هاى پوچ سیاسى مى خوام درد آن قشرى را بشنوم که صداى فریادشان را کسى نشنیده است؛ زیرا به نظر من درد کولبران در دعواى سیاسیون گم شده است.
درخواست رئیس جبهه اصلاحات ایران از مردم؛

اگر مردم در صحنه آمدند در انتخابات برنده ایم

رئیس جبهۀ اصلاحات ایران گفت: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند، قبلاً هم شکست خورده‌ایم و الان هم اگر مردم حضور پیدا نکنند، شکست خواهیم خورد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: به نحوه چیدن این مناظره ها دقت کنید که مثل مسابقه هفته همه در یک ردیف نشسته اند و با شماره خوانده می شوند. خیلی افتضاح بود و تلویزیون قضیه را به سخره گرفته بود.
وزیر پیشین کشور گفت: دولت بجای اینکه به حل مشکلات مردم بپردازد، وارد حواشی شده که برایش آورده‌ای ندارد و با رفتار‌های جانبدارانه‌ای، بیش از پیش خود را در انظار عامه مردم مورد سوال قرار می‌دهد.
وزیر ارتباطات نوشت: ممکن است شیوه رقابت، مثل مسابقه فوتبال ایران و بحرین باشد، حتی به سرود ملی شما توهین کنند اما این دلیلی به کنار کشیدن نیست. ما زندگی می‌خواهیم و برای زندگی است که می‌مانیم، می‌جنگیم.
«پرسون» در گفتگو با یک فرهنگ شناس:

دو راهی رای دادن یا ندادن! کدام راه هوشیارانه است؟

رای دادن کار ساده ای نیست. حقی است که تاریخ بزرگی را پشت سر نهاده وبرای به دست آمدن این حق برای یک ملت، حماسه های بزرگی خلق شده است. در روزهای باقی مانده تا روز انتخابات، چگونه بر سر دو راهی رای دادن یا ندادن، تصمیم بگیریم؟ً
در روزهای مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری 1400، بحث‌هایی که از طرف کاندیداها مطرح می‌شود، مجددا توجه را به وضعیت و معیارهای طبقه متوسط در ایران برانگیخته است.