احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

شریعتی در واکنش به انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان از سوی لاریجانی؛

آقای لاریجانی؛ اموال خود، همسر و فرزندانتان را هم منتشر کنید!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان توسط ‎لاریجانی این عمل را نشانه نگاه خاص ایشان به ‎شفافیت دانست و گفت: پیشنهاد می کنم اموال خود، همسر و فرزندانتان را هم منتشر کنید.
نامه‌نگاری علی لاریجانی در پاسخ به دلایل رد صلاحیت‌ش، همان‌گونه که انتظار می‌رفت با فضاسازی، مواضع پستویی چپ و راست را علنی کرد؛ بیشتر (یا حتی همه) هم علیه شورای نگهبان. اما خوانش چندباره نامه مفصل رئیس سابق مجلس، یک فراروایت هم به دست می‌دهد که نباید آن را نادیده گرفت.
وقتی روز 4خردادماه 1400 نام علی لاریجانی در میان نامزدهای احرازصلاحیت شده نبود، این سوال بزرگ پدید آمد که رییس 12ساله مجلس شورای اسلامی که در کارنامه خود تصدی جایگاه‌های بالادستی نظیر دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست صداوسیما را نیز دارد، چرا صلاحیتش برای ریاست‌جمهوری تایید نشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دارای تناقضات زیادی هستندگفت: آنها در دهه اول انقلاب خود را پیرو خط انقلاب می‌نامیدند ،در دهه 70 یکباره به رفتارهای قبلی خود پشت پا زدند و دچار استحاله شدند بعد از آن با عنوان دولت اعتدال زمام امور اجرایی کشور را در دست گرفتند
حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی:

هم نامه شورای نگهبان و هم نامه لاریجانی صحت دارد

مشاور علی لاریجانی، اظهار کرد: آقای لاریجانی از آقای اژه‌ای درخواست کردند که پرونده منتسب به ساخت و ساز پسر من را دربیاورید، اگر پسر من آنجا بود سر من را به دیوار بکوبید. از طرف دیگر آقای کرباسچی اصلا پسر ندارند.
علی لاریجانی، از رد صلاحیت‌شدگان انتخابات ۱۴۰۰ می باشد. لاریجانی از خرداد ماه در طی نامه ها و بیانیه های مکرر از شورای نگهبان خواست که دلایل رد صلاحیت او را بدون هر گونه پرده‌پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام کنند.
یک بام و دو هوا روایت برخی رخدادهاست که در این ایام شاهد آن هستیم. امام جمعه مشهد در روز گذشته اهالی رسانه را مورد نقد جدی قرار داد و حتی خواستار برگزاری دادگاه صحرایی برای آنها شد.
او افزود: محور مذاکرات تنها رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهد پذیری اروپا و آمریکاست. طرف‌های مقابل گاهی اوقات تهدید‌هایی کرده اند که شبیه طنز است، اما خودشان می‌دانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

موسوی با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛

آقایان فضاسازی‌ می کنند تا ناکامی های 8 سال خود را از ذهن افکار عمومی پاک کنند!

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه چیزی که آقایان اصلاح طلب به آن توافق می‌گفتند و توافق نبود گفت: فضاسازی علیه تیم مذاکره‌کننده به این دلیل صورت می‌گیرد تا مذاکره‌کنندگان را تحت فشار قرار دهند و افکار عمومی را از آنچه در گذشته اتفاق افتاده، منحرف کنند.
نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ فضاسازی اصلاح طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده دولت جدید بیشتر با هدف انحراف افکار عمومی از مسائل پیش آمده در بحث مذاکرات در دولت قبل است تا مردم فراموش کنند که چه تحریم‌هایی در زمان مذاکره مذاکره‌کنندگان در دولت قبل به کشور تحمیل شده است.
راستینه با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان علیه مذاکرات وین؛

اصلاح طلبان خوشحال می‌شوند مذاکرات به نتیجه نرسد!

نماینده مردم شهرکرد گفت: در دولت قبل در هر مرحله از مذاکرات برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌شد، اما در دولت آقای رئیسی معیشت مردم از مذاکرات جداسازی شده و شرط ورود به مذاکرات هسته‌ای برداشته شدن کامل تحریم‌ها مطابق برجام عنوان شده است.
نماینده مجلس گفت:بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.
احزاب فقهی یا فقه احزاب؟ رابطه حزب و فقه در ساختار مردم‌سالار امکان‌پذیر چگونه تعریف می‌شود؟ آیت‌الله محسن اراکی اخیرا در کنگره حزب مؤتلفه گفته است: «شاید لازم باشد در حوزه‌ها فقه تشکیلات و احزاب محقق شود. قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد و پایه تمام اینها فقه الهی است. باید از حوزه‌ها خواسته شود که به چنین مسئله‌ای بپردازند».
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی باید بدانند با دولت جدیدی در ایران با بینش و روش‌های نوین روبرو هستند و طرف غربی چاره ای جز اینکه که به تعهدات خود عمل کند و لغو تحریم‌ها ندارد .
خیانت افراطیون اصلاح طلب به مردم ایران با هجمه به صنعت هسته‌ای؛

ظلم هایی که تاجزاده و حجاریان به کشاورزان ایرانی کردند

امروز جوانان عزیز ایران می توانند تبعات معضل کم آبی را به حداقل ممکن برسانند. شرط تحقق این مسئله آن است که طرفداران «تز آبگوشت بزباش» و مروجان شعار «ما نمی توانیم» کمی هم به فکر مردم باشند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: درخواست صدور پروانه فعالیت حزب مجمع زنان اصلاح طلب در این کمیسیون بررسی شد و با اصلاح اساس‌نامه مورد تایید قرار گرفت.