احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

ریشه یابی اعتراضات و بازگشت جناح میانه رو به عرصه سیاست را در گفت و گو با دکتر علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین درمیان گذاشتیم.
یکی از خطاهای آشکار در امر به معروف و نهی از منکر یا اجرای مجازات حتی حدود شرعی، نادیده گرفتن زیان‌ها و پی‌آمدهای احتمالی و دلخوش‌بودن به ترویج و اجرای احکام شریعت و آن را نشانه قاطعیت خود یا دستگاه مربوط شمردن است.
حمله روزنامه رسالت به رئیس اصلاحات؛

خاتمی فاز دوم فتنه را کلید زده است

روزنامه رسالت نوشت: فاز دوم فتنه چیست؟! فاز دوم فتنه با پیام خاتمی با ناکامی فراخوان‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر آغاز شد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از اقتضائات ضروری حکومت در دنیای امروز "التزام به قانون" است. از ادعای آن دسته از عالمان دینی که "چون ما شریعت داریم، پس بی‌نیاز از قانون هستیم"، بیش از یکصد سال می‌گذرد، و هنوز عده‌ای از علما در همان فضا سیر می‌کنند.

عماد افروغ می گوید: این اعتراضات خشم شهری است. نباید در این خشم شهری در کوتاه مدت دنبال رهبری بگردیم. همه امید من این است که این خشم به جنبش اجتماعی که رهبری خود را پیدا کند تبدیل شود.
مدیر مسئول کیهان با اشاره به صدور بیانیه مشترک و تامل برانگیز رئیس جمهور چین و سران کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: آقای جینگ پین! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید!؟
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: آمران به معروف باید چهره مردمی داشته باشند تا بتوانند بر دلها اثرگذاری کنند.

سخنگوی دولت روحانی گفت: برخی از مسوولان به‌طور عجیبی هیچ تحولی را نمی‌بینند، اساسا واقعیت‌ها را به درستی نمی‌بینند، صداها را نمی‌شنوند و به جز راه امنیتی مسیری دیگر را پیشنهاد نمی‌کنند. از سویی دیگر، مردمی هستند که پس از یک ناامیدی مزمن‌شده صدای‌شان را برای تغییر بلند کرده‌ و فقط می‌خواهند مثل همه زندگی کنند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما باید ابتدا مسئله کشور را بشناسیم و در جهت حل مسائل مملکت حرکت کنیم، اگر در آن جهت حرکت نکنیم نوشتن قانون و گفت‌و‌گو و امثال این‌ها هیچ مسئله و مشکلی را حل نمی‌کند.
به‌رغم توصیه مکرر خیرخواهان که مبادا از طریق اعدام قصد مواجهه با اعتراضات را داشته باشید، معلوم شد که توصیه‌ها کارگر نیفتاد و شد آنچه که شد. اکنون باید منتظر ماند و دید آثار کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت این نحوه مواجهه با اعتراضات چیست؟
روزنامه جوان نوشت: شهریار آهی، فعال سیاسی و بیزینس من و سخنگوی گروه‌های لیبرال دموکرات مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران است. او دو روز پیش در تلویزیون تروریستی ایران اینترنشنال حاضر شد و ضمن گفت‌وگویی در مورد وقایع اخیر در ایران، در عبارتی عجیب گفت که جوانان امروز ایران می‌دانند که «نباید از تجزیه ایران و از سوریه‌ای شدن ایران بترسند.»
کیهان نوشت: یکی از نمونه سندهایی که با وجود غنا در محتوا در حوزه اجرا لنگ می‌زنند و هیچ اثر خاصی از آنها در کف جامعه مشاهده نمی‌شود، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بیش از یک دهه از ابلاغ آن می‌گذرد و هنوز که هنوز است به دلایل مختلف به‌طور کامل اجرایی نشده است!