برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و سلامت/ انتخابات در ایران آزاد و مستقل است

دادستانی کل کشور گفت: به فضل الهی، انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد.

تصویر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در امنیت و سلامت/ انتخابات در ایران آزاد و مستقل است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در جلسه شورای معاونین اظهار کرد: به فضل الهی و تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی، مجریان و ناظران، انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و بار دیگر ملت ایران در سایه رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری "مدظله العالی"، مدل نظام مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشید.

دادستان کل کشور گفت: نظام اسلامی ضمن تحمل مصیبت سنگین از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود، در مهلت قانونی توانست انتخابات با شکوهی را شکل دهد و دو مرحله آن را با مشارکت آگاهانه و ستودنی مردم به اتمام برساند.

وی افزود: انتخابات ۸ و ۱۵ تیرماه، نکات افتخارآمیز و برجسته بسیاری دارد که باید بعدا به آن پرداخت. از جمله حضور ایرانیان متعهد و وطن دوست در اقصی نقاط دنیا بود که با وجود مزاحمت‌های معدود افراد شرور و وطن فروش و منافقین، با صرف ساعتها وقت، غیرتمندانه در پای صندوقهای رای حضور یافتند و در این حماسه ملی شرکت کردند.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کشور ادامه داد: بحمدالله در فرآیند انتخابات تخلفات و جرائم مخل جریان انتخابات مشاهده نشد. در امر پیشگیری موفق بودیم و موارد اندکی هم منجر به تشکیل پرونده قضایی شده که سریعا رسیدگی خواهد شد.

دادستان کل کشور در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران آزاد و مستقل است و شاید در دنیا کم نظیر یا بی نظیر باشد. چون مردم در شرکت و عدم شرکت آزادند و از طرفی کاملا مستقلند و هیچ قدرت خارجی و بیگانه نمی تواند در انتخابات ایفاء نقش کند.

موحدی افزود: مردم کما فی السابق به وظیفه خود عمل کردند. اکنون نوبت منتخب محترم مردم است. امیدواریم بحول و قوه الهی، بتوانند برابر تکالیف قانونی و سوگندی که مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی ادا خواهند کرد، عمل کنند.

منبع: مشرق

705694