احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اکنون که جناب‌عالی در رأس هیأتی بلندپایه عازم «چین» هستید ...

نامه هشدار و توصیه میرسلیم خطاب به اژه‌ای

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به سفر آتی وی به چین، هشدارها و توصیه هایی را مطرج کرد.
عضو مرکزیت مجمع روحانیون و معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت روحانی گفت: یک عده که به نظرم اکثریت هستند، در زندگی و معیشت‌شان واقعاً دچار مشکل شدند و احساس می‌کنند که ایران قرار نبود این‌گونه اداره شود. اگر ما طبق آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب اسلامی پیش رفته بودیم، امروز ایران باید کشور اول اقتصادی، فناوری، زندگی، آبادانی، پیشرفت و علم می‌بود.
رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احیای جمهور در جمهوری اسلامی روزآمد با اتکا به قوانین کارآمد و مورد قبول اکثریت مردم ، نیازمند تدابیر و تصمیماتی است که نمایندگان جمهور در شرایطی آرام و منطقی و از معبر گفت‌وگو اتخاذ نمایند.
روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در یک نگاه کلی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، یکی از بدترین تورم‌های چند دهه گذشته، رکورد منفی رشد اقتصادی، افزایش بی‌سابقه فاصله طبقاتی، ضریب جینی و کاهش چشمگیر درآمد سرانه را برجا گذاشت.

جناب خاتمی! کاش به این سؤال که بارها مطرح شده و بی‌جواب مانده است پاسخ می‌دادید. پرسش این است که کدامیک از مواضع جنابعالی و دوستانتان با مواضع اسرائیل و آمریکا متفاوت است؟! اگر به این پرسش پاسخ ندهید، ما به ده‌ها نمونه مستند از همسویی مواضع شما با آمریکا و اسرائیل اشاره خواهیم کرد! تا «‌معلوم شود که در چه کارند همه‌»!
یادگار امام یادآور شد : امام برای اولین بار در تاریخ، «جمهوریت» و «اسلامیت» را جمع کرد. پاسداری از این نهال در ابتدا وظیفه همه دلبستگان این سرزمین است. استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت و معنویت «با هم‌دیگر» باقی می‌مانند.
از مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و با فرار عده‌ای از سلبریتی‌ها به خارج از کشور، گروه‌های اپوزیسیون و مخالف با جمهوری اسلامی سعی کردند با استفاده از نیروهای نفوذی سیاسی و صدالبته با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری خارج از کشور، آتش مخالفت و دشمنی با نظام جدید را در ایران همچنان زنده نگه دارند.
تفاوت می‌کند رژیمی که مسئولین مهمش یا از سفارت اجانب انتخاب می‌شوند یا در بزم شبانه‌، با نظامی که در همان سال اول، انتخابات برگزار می‌کند و زمام امور کشور را به منتخبین مردم می‌سپارد. تفاوت می‌کند رژیمی که به‌ دنبال توسعه، طبق اطلس منافع اجانب است با نظامی که طبق نقشه بومی و طراحی شده توسط نخبگان خود به‌ دنبال پیشرفت است.
کشوری که همچون سرچشمه جوشنده استعدادهاست با کناره‌گیری چند نفر، مستاصل نمی‌شود همان‌طور که جوانان کم سن و سال آن در جنگ تحمیلی بدون هیچ آموزش و دوره تخصصی بزرگ‌ترین ژنرال‌های بعثی مورد حمایت غرب و شرق را به خاک ذلت نشاندند و جوانان خلاق آن با دست خالی و در سایه سخت‌‌ترین تحریم‌ها به قله‌های علوم مختلف رسیدند. تحریمِ سرچشمه‌ای چنین جوشان و پربرکت از سوی چند قطره آب که همه اعتبار، ثروت و جایگاه خود را مدیون سخاوت این سرچشمه هستند بیش از آنکه نگران‌کننده باشد، نویدبخش باز شدن بیشتر فضا برای جوشش و بروز استعدادهای جدید است.
جوان روزنامه حامی ابراهیم رئیسی در یادداشتی به بیانیه دیروز سیدمحمدخاتمی رئیس جمهوری دوره اصلاحات واکنش نشان داد.
رییس جمهور پیشین ایران گفت: من نه به سودای بازگشت به قدرت، بلکه برای گشودن راهی به سوی مهار بحران و عبور از تنگناها آنچه را گفته و نوشته‌ام را در اینجا به نوعی تکرار می کنم.