تاثیر عضویت عارف در مجمع تشخیص مصلحت

«عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام امتیاز مثبتی است که دکتر عارف دارد و اینها به تسهیل موارد کمک می‌کند.»

تصویر تاثیر عضویت عارف در مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش سایت خبری پرسون، عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه عارف یک شخص باسواد و با تجربه است، گفت: از نظر سیاسی هم ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر پزشکیان برای تشکیل کابینه و همکارانشان مطرح کرده‌اند، آقای دکتر عارف کاملا مناسب است و در این چهارچوب هست. بنابراین انتخاب مبارکی بوده و ان شاء الله آثار مثبتی هم خواهد داشت.

محمد هاشمی در خصوص انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم، اظهار داشت: آقای دکتر عارف یک شخص باسواد و عالم است و استاد دانشگاه بوده و هست. یعنی از نظر علمی کاملا در سطح بالا قرار دارد. از نظر تجربی هم چون در دولت آقای خاتمی معاون اول بوده، تجربه مناسب و خوبی در این زمینه دارد.

عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی افزود: از نظر سیاسی هم ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. یعنی با شعارها و معیارهایی که آقای دکتر پزشکیان برای تشکیل کابینه و همکارانشان مطرح کرده‌اند، آقای دکتر عارف کاملا مناسب است و در این چهارچوب هست. بنابراین انتخاب مبارکی بوده و ان شاء الله آثار مثبتی هم خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر عضویت محمدرضا عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام در موفقیت دولت چهاردهم، گفت: باید در کشور همسویی وجود داشته باشد و همین طور که آقای دکتر پزشکیان بارها گفته‌اند، دعوا نباشد و تعامل و همراهی باشد. بنابراین عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام امتیاز مثبتی است که دکتر عارف دارد و اینها به تسهیل موارد کمک می‌کند.

هاشمی یادآور شد: مسأله مهمی که در کشور ما وجود دارد و در گذشته هم از آن زیان‌هایی دیده‌ایم، بحث «اعتماد» است؛ که هم مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند و هم مسئولین بالاتر به مسئولین پایین‌تر اعتماد داشته باشند. مثلا اگر رهبری به سران قوا اعتماد داشته باشد، جنبه‌های مثبت قضیه است که به حل مشکلات و ان شاء الله جلب اعتماد مردم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: وظیفه معاون اول تهیه مصوبات دولت و ابلاغ آنها است و اینکه در چهارچوب وظایف هیأت وزیران با آنها تعامل داشته باشد. در چهارچوب وظایف معاون اول، به نظر من ایشان کاملا موفق است و می‌تواند؛ چون هم تجربه و هم علمش را دارد. از نظر سیاسی هم همین طور که گفتم، وابستگی ندارد که مانع شود.

منبع: جماران

728620