احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در مصاحبه اینترنشنال و نتانیاهو از کارفرمای اصلی این رسانه و حقیقت ِ حقارت اینترنشنال رونمایی شد.
علی مطهری گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم مذاکراتی که در عمان در حال برگزاری است، درباره مسأله برجام است. قاعدتاً مسائل دیگری در حاشیه این مذاکرات مطرح می‌شود؛ از جمله آزادی زندانیان طرفین. و ممکن است موضوع روابط ایران و کشورهای همسایه نیز در آنجا مطرح شود. به نظر می‌رسد این موضوع با رضایت آمریکا صورت گرفته و اگر اینطور باشد یک نقطه مثبت است و شاید آنها نیز نگران درگیری‌های منطقه هستند و دوست دارند تنش‌ها کاهش پیدا کند. هر چه باشد اقدام مثبتی بود که به نفع هر دو کشور است.
عباس عبدی به نو اصولگرایان کنایه زد و نوشت: دنبال دشمن نگردید، خطرناک‌تر از دشمن برای این نظام جهل و فقدان عقل سلیم و متعارف نزد برخی از مدعیان طرفداری از آن است.
روزنامه اصولگرای جوان در مطلبی مدعی شد: تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان هواپیما‌های اوکراینی همچون خانواده‌های جواد سلیمانی، محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد در روز‌ها و ماه‌های گذشته در یادداشت‌ها و نامه‌هایی از فعالیت‌های براندازانه اسماعیلیون انتقاد کردند و خواستار استعفای وی از جایگاه دبیری و سخنگویی انجمن شدند.
(من کاری به اکثریت مردم ندارم). این جمله صریح و صادقانه مصطفی میرسلیم را باید قاب گرفت. باید اول با طلا نوشت و بعد قاب گرفت چرا که خلاصه و چکیده یک شکل از حکمرانی است. آن هم در قرن بیست و یکم. آن هم در نظامی که هنوز کلمه جمهوری را از شعارهایش حذف نکرده و بالاخره چیزی به نام انتخابات را هم از سپهر سیاسی خویش کنار نگذاشته.
درباره آغاز جنگ و دلایل و علل آن گفت‌وگو بسیار بوده و هست. از جمله فردی به نام حسین زاهدی که بازرگانی اصفهانی و ساکن محله اشرافی بورلی هیلز در لس‌آنجلس است، خاطره‌ای را از قول مهندس بازرگان روایت کرد که آن خاطره به عنوان دلیل آغازگری جنگ از سوی ایران و امام خمینی تلقی شد و رواج یافت.
این سخن میرسلیم در تضاد آشکار و تقابل واضح با دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی است و میرسلیم در واقع با این اظهارات خود علم مخالفت با امام خمینی (ره) را برافراشته است. امام خمینی می گوید حتی اگر نظر اکثریت خلاف و مضر باشد باید بدان عمل شود ولی میرسلیم کاملاً برعکس می گوید. انحراف از آرمان های انقلاب را در آدرس های انحرافی جست و جو نکنید!
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به صحبت‌های مقام رهبری در ارتباط با لزوم پیگیری موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: کسانی که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند در حقیقت افساد فی الارض کردند و حکم مفسد فی الارض طبق قانون اعدام است
مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس گفت: مسمومیت‌ها پراکنده بوده و وجه مشترکی ندارد و کارهای صورت گرفته متفرق بوده؛ یعنی دو مدرسه شبیه هم نبوده و پیدا کردن این وجه مشترک و اینکه چگونه این کار صورت گرفته زمان می‌برد.

روزنامه هم‌میهن نوشت:به تشخیص پزشکان متخصص و مطابق با پرونده میرحسین موسوی، لازم است او برای به دست آمدن سلامت کامل و برطرف شدن علایم حاد تنفسی و مشکلات دیگر تا زمان تایید پزشکان، در بیمارستان بستری و تحت نظر باشد.