احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضی علم الهدی گفت: مهم‌ترین مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مرقوم کردند مردم و جوانان هستند، علت نیز آن است که بارزترین مشخصه ماندگاری انقلاب اسلامی همراهی با انقلاب و پیروی از منویات امامین انقلاب است، امروز بخشی از این وظیفه خطیر دفاع از انقلاب بر دوش مردم قرار دارد
برخی شنیده‌ها حاکی است با وجود سابقه مردودی راهکار برجام، همچنان برخی افراد باقی مانده از دولت قبل مشغول القای این گزاره به مسئولان تصمیم‌ساز هستند که برای آرامش بازار ارز چاره‌ای جز بازگشت به همان نسخه رد شده نیست.
اصلاح‌طلبان پس از واگذاری مناصب قدرت سیاسی به رقیب نتوانسته‌اند چشم‌اندازی برای آینده این جریان ترسیم کنند. فعالیت سیاسی آنها از بهار1400روند معکوس گرفته و به انکار گذشته، خروج از ذیل نام اصلاح‌طلبی و متهم کردن شرکای دیروز رسیده‌اند.
دولت اگر می‌خواهد با این لشکر به مصاف منتقدان برود مختار است، اما پس از مدتی که واقعیت‌ها در جامعه منتشر شد، با دردسرهای تازه‌تری مواجه خواهد شد.



دستاورد‌ها، یک نتیجه‌ای مشخص و قابل اندازه‌گیری هستند.
خنثی شدن توطئه‌ها و پابرجا ماندن این انقلاب و در صحنه ماندن مردم، از یک‌سو از قوی بودن بنیه این مردم و به تعبیری قدرت اعتقاد آنان و از سوی دیگر از استحکام نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری آن حکایت می‌کند. این بزرگ‌‌ترین سرمایه ایران برای پیمودن راه‌های صعب‌العبور و رسیدن به مقصد متعالی است.
سرکرده کومله با ادعای اینکه «ما دنبال فدرالیسم هستیم و آن را کتمان نمی‌کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد»، در حاشیه این نشست در مصاحبه با BBC گفت هنوز خیلی از احزاب و جریانات اپوزیسیون حاضر نیستند هویت‌های اتنیکی (قومی) و فرهنگ و زبانی را به‌رسمیت بشناسند.
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به رای ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل در باره محکومیت روسیه در جنگ اوکراین نوشت: رأی ممتنع در جائی کاربرد دارد که رأی ‌دهنده تکلیف خود را نداند و تشخیص موضوع یا جوانب و عوارض آن برایش مشکل یا ناممکن باشد.

تجربه سال جاری باید بتواند واقعیات را از شعارهای تبلیغاتی و وعده‌های دوران انتخابات متمایز کند. پس دست دولت باز است، حمایت کافی و اهداف مشخص است. باید بی هیچ توجیه و بهانه‌ای تورم مهار شود، مشکلات مردم کاهش یابد، و تحولات و دگرگونی‌های بزرگی را شاهد باشیم. بنابراین با توجه به اعتماد و وثوق دولت خدمتگزار و حمایت جامع و کامل رهبری از قوای سه گانه، خاصه دولت، به سیادت آیت‌الله رئیسی و کابینه ایشان، می‌توان افق آشکار و دقیقی را برای سال ۱۴۰۲ و آینده ترسیم کرد. ‏