صدا و سیما امتحان مناسبی برای وفاق ملی پس نداد

محسن هاشمی‌رفسنجانی؛ رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در یادداشتی نوشت: متاسفانه صداوسیما در اولین مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور امتحان مناسبی برای وفاق ملی پس نداد.
تصویر صدا و سیما امتحان مناسبی برای وفاق ملی پس نداد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هاشمی در یادداشتی نوشت: امیدوارم با وفاق ملی مدنظر دکتر پزشکیان که همانا وفاق ملی بین حاکمیت، دولت و ملت است، فشارهای موجود بر مردم ازجمله تورم، ناترازی‌ها رو به کاهش و تعادل، رشد و توسعه بتواند مجدداً جایگاه خود را بر مبنای برنامه چشم‌انداز پیدا نماید.

محسن هاشمی‌رفسنجانی؛ رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: متاسفانه صداوسیما در اولین مراسم افتتاحیه با حضور رئیس‌جمهور امتحان مناسبی برای وفاق ملی پس نداد. جناب آقای دکتر پزشکیان مخلصانه و بدون تشریفات معمول یک رئیس‌جمهور، همراه با وزیر بهداشت و درمان جناب آقای دکتر ظفرقندی با حضور در پروژه بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی باعث خوشحالی مردم منطقه مسعودیه و دست‌اندرکاران ساخت این مهم شد.

رئیس‌جمهور در سخنان خود گفت که به سه دلیل، ۱- استقرار در منطقه نیازمند جنوب شرق، شهرک مسعودیه، منطقه ۱۵ تهران با پوشش حداقل ۵۰۰ هزار نفری، ۲- حضور بی‌سابقه خیرین در حد ۷۰ درصد از هزینه‌های ۱۳۵ میلیارد تومانی این طرح بزرگ و ۳- انتصاب این طرح به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، تصمیم به حضور و آگاهی از وضعیت پروژه و تقدیر از دست‌اندرکاران گرفته است.

ایشان گفت، چنین فعالیت‌هایی با چنین خصوصیاتی از اهداف ایشان در دوره ریاست‌جمهوری است.‌ تیم خبری صداوسیما به دلیل حضور رئیس‌جمهور در پروژه، خود را به مراسم افتتاحیه رسانده و مراسم را فیلمبرداری کرده و مصاحبه‌هایی را هم با برنامه‌ریزان داشتند که بخشی از آن در خبرگزاری سیما نیز بارگزاری شده. آنچه باعث تاسف است، عدم اهتمام بخش خبر صداوسیما و پوشش موثر موضوع در بخش‌های مختلف خبری بود که به نظر از تفکر همچنان محدود و خارج از نظر رئیس‌جمهور مبنی بر وفاق ملی در خبر صداوسیما باشد. مخصوصاً حذف بخش‌های مهم صحبت رئیس‌جمهور در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دلایل حضور و هدف رئیس‌جمهور ممیزی شد.

متاسفانه به نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشویق کمک‌های مومنانه این‌چنینی نیز پرداخته نشد.‌ شایان ذکر است؛ بنیاد بیماری‌های خاص در سال ۱۳۷۵ با موافقت و تشویق رئیس‌جمهور هاشمی‌رفسنجانی زیر نظر هیات امنا و به ریاست خانم فاطمه هاشمی‌رفسنجانی کار خود را آغاز کرد و خدمات موثری را در طول ۲۸ سال در اختیار بیماران خاص ازجمله دیالیزی‌ها، هموفیلی‌ها، تالاسمی قرار داده، تا به حال علاوه بر ساخت ۱۷ مرکز در نقاط مختلف کشور، به بیش از ۱۱۰۰ مرکز حمایت و تجهیزات عرضه کرده است.

ساخت دو بیمارستان‌ فوق‌تخصصی در جنوب‌شرقی تهران و سرطان در شمال‌غربی تهران در برنامه‌های خود دارد. یکی از آنها با ۲۱۰۰۰ مترمربع، با ۱۲۰ تخت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. دیگری با تکمیل مجوزها با ۶۰ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه و ۲۰۰ تخت انشاءالله به زودی افتتاح می‌شود. تصمیم به ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مسعودیه، هنگام افتتاح مرکز بیماری‌های خاص منطقه به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع برای بیماران خاص و مردم منطقه در سال ۱۳۸۶ با حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بنا به تقاضای مردم منطقه از ایشان گرفته شد. بعد از ابتیاع زمین، دعوت خیرین و سال ۱۳۹۱ کار طراحی و ساخت آن آغاز و خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری بود، ولی متاسفانه دریافت مجوز بهره‌برداری آن ۲ سال طول کشید.

قرار بود بیمارستان با حضور خیرین مربوطه افتتاح شود. خوشبختانه حضور بزرگوارانه جناب آقای دکتر پزشکیان و جناب آقای دکتر ظفرقندی را در بین خود داشتیم که جای تشکر ویژه دارد. امیدوارم با وفاق ملی مدنظر دکتر پزشکیان که همانا وفاق ملی بین حاکمیت، دولت و ملت است، فشارهای موجود بر مردم ازجمله تورم، ناترازی‌ها رو به کاهش و تعادل، رشد و توسعه بتواند مجدداً جایگاه خود را بر مبنای برنامه چشم‌انداز پیدا نماید. روابط بین‌المللی به حالت مناسب برگشته و سرمایه‌های خارجی و مخصوصاً ایرانیان خارج از کشور نیز به ایران گسیل و از فرار مغزها جلوگیری شود.

منبع: سازندگی

752872