احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

در گزارش تحلیلی ویژه نامه نوروزی سازندگی از احتمال به اجماع رسیدن اصلاح طلبان حول علی لاریجانی در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده شده است و بنابر این گزارش، البته این در صورتی رخ خواهد داد که چهره های اصلاح طلبان همانند دوره های اخیر، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند.
علی اکبر بادامچیان از فعالان نهضت انقلاب اسلامی و یاران دیرین امام و رهبری دعوت حق را لبیک گفت.
این سؤال چند ماهی است که در ذهن توده‌های عظیم و چند ده میلیونی مردم مسلمان و پاکباخته این مرز و بوم شکل گرفته و با نگرانی بر زبان‌ها جاری است ولی تاکنون بی‌پاسخ مانده است!
سیدعطاءالله مهاجرانی نوشت: انقلاب و نظام در آستانه پنجاه سالگی نیاز به نوشوندگی دارد. اگر به صدای اعتراض دقیق گوش کنیم، به حرف نسل‌های نو توجه کنیم، به روشنی می‌بینیم که جامعه به نوشوندگی نیاز دارد و گاه ما: «بی‌خبر از نو شدن اندر بقا!»
میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان گفت: در روزهای اخیر بین ایران و عربستان توافقی ایجاد شد که با توجه به تمام شدن جنگ یمن و باز شدن راه حج عمره از آن استقبال می‌کنیم، عربستان چاره‌ای جز این نداشت.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: خواهران و دختران ما هم زیست عفیفانه را در خیابان‌های شهر امام رضا(ع) رعایت کنند. باید شرایطی باشد که کشف حجاب و بی‌حجابی در اقلیتی قرار بگیرد که نتوان آن را به این جامعه منتسب کرد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال حضور خیره کننده ملت ایران در صحنه‌های سرنوشت ساز بود، تصریح کرد: باید در برابر این ملت بزرگ، باوفا و اهل ولایت سر تعظیم فرود بیاوریم که برغم همه دشوارها اینچنین درخشیدند.
سید‌احمد خاتمی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علماء و روحانیون استان گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه امروزه تمام دنیای شرک و کفر به جنگ با اسلام آمده است اظهار داشت: روحانیت علمداران این نبرد هستند و عمامه‌ و پوشش روحانیت نیز لباس رزم و جهاد در راه دین است.
پس از هر افتتاح یا اتمام پروژه‌ها در دولت سیزدهم که برخی از آنها جزو پروژه‌های نیمه تمام به ارث رسیده برای دولت محسوب می‌شود، روحانی و حامیانش هم اعلام حضور می‌کنند.
محمد مهاجری گفت: توافق ایران و عربستان را از یک جهت مهم می‌دانم؛ آنکه گشایشی کلیدی انجام شد و حالا می‌بینیم که سیاست خارجه از حالت ایدئولوژیک خارج شده است و نگاهی عملیاتی و نه آرمان‌گرایانه در آن وجود دارد.