احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم گفت: تصمیماتی که از جبهه اصلاحات بیرون می‌آید برآیند گفت‌وگوها، مشورت‌ها و تبادل نظرهای همه اعضای جبهه اصلاحات است و اصطلاحاً یک نفر نمی‌تواند نظرش را به عنوان رئیس جبهه بر دیگران تحمیل کند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: 5 یا 6 فهرست می خواهد در تهران ارائه شود. باید تلاش کنیم هر کدام اینها قدری از ایده آل های شان کوتاه بیایند تا به یک فهرست 30 نفره برسند.
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره صحبت‌های اخیر باهنر در رابطه با مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: من از نیت ایشان خبر ندارم، اما چون با ایشان از گذشته مذاکره داشته‌ام، هدف‌شان پرشور کردن انتخابات است. قصد دارند جریان‌های سیاسی کشور با صندوق قهر نکنند. اما اینکه از ادبیات خاصی استفاده کرده باشند، شاید ادبیات پخته‌ای نبوده است. در کل نیت ایشان پرشور کردن انتخابات است و باور دارند که جریان‌های سیاسی برای عبور از وضعیت خاص اجتماعی با صندوق‌های آرا مهربان باشند.
چگونه از فعالان شبکه اجتماعی که مسدود کردید مالیات‌ستانی می‌کنید؟

کنایه آذری جهرمی به دولت رئیسی

آذری جهرمی به مالیات ستانی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی در دولت رئیسی واکنش نشان داد.
جمهوری اسلامی مانند هر نظام سیاسی دیگری، خود را نمایندۀ اکثریت مردم و در نتیجه نظامی قانونی و مشروع می‌داند که اوامرش باید مطاع باشد. شاهد و قرینه‌ای که برای اثبات برخورداری نظام از حمایت اکثریت مردم معمولاً ارائه شده است، حضور بیش از نیمی از واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات مختلف بوده است.
جهانگیری خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات ما حتماً این است که متأسفانه ساختارهایمان به گونه‌ای است که از آن، حل پایدار مسائل بیرون نمی‌آید و معمولاً صورت مسئله‌ها را پاک می‌کنیم و حل نمی‌کنیم. برای مثال مسئله حجاب از اوایل انقلاب موضوع کشور بوده است.
ادبیات این روزهای حجاریان در مصاحبه با روزنامه اعتماد یاد به کارگیری القاب ناشایست او به جریان‌های سیاسی در روزنامه صبح امروز در زمستان سال ۷۷ را زنده می کند که جریان‌های سیاسی را به چهار دسته راست سنتی - مدرن و چپ سنتی- مدرن تقسیم کرده بود و افراد صاحبنام و خدوم انقلاب و یاران صدیق امام راحل را که دارای مسئولیت‌های کلان حکومتی بودند، در زمره راست سنتی که لفظ زشت «فاشیسم» را برای این شخصیت‌ها به کار می‌بردند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: 90درصد نامزدهای نمایندگی مجلس نه اختیارات نماینده، نه مسئولیت های نماینده و نه امکانات مملکت را دقیق می دانند.
آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌ جمعه موقت تهران به شوخی اخیر حجت‌الاسلام قرائتی که گفته بود " "همسرم می‌گوید اگر من بتوانم مردم را بگریانم و حجت‌الاسلام صدیقی بتواند مردم را بخنداند امام زمان (عج) ظهور می‌کند"، واکنش نشان داد.
یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
سازمان مجاهدین از آغاز یک سبک زندگی برای خود انتخاب کردند و بعدا با تکیه بر سازماندهی و امکانات نظامی و مالی و تشکیل قلعه در بسته سازمانی یا اردوگاه نظامی شبه گتو، آن سبک زندگی سنگواره‌ای شد و دیگر اعضای سازمان نمی‌توانستند از دیواره سخت و چدنی آن قلعه خارج شوند.
آیت الله خاتمی گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی با هشدار جدی درباره کیفیت پایین سند برنامه هفتم توسعه که آن را تا حد یک شوخی، تنزل می دهد، گفت: تنها یکی از نقدهای جدی این است که در این سند هیچ حرفی درباره صنعت ساخت و محیط زیست و بحران ها و نگرانی های مردم، خام فروشی و آشفتگی ها و... وجود ندارد؛ حال آنکه می گوید سه برنامه قبلی شکست خورد و اکنون هیچ عبرتی از شکست آن سه سند وجود ندارد و اتفاقا بدتر از آن هم سه سند عمل شده است!
حسین راغفر، اقتصاددان می گوید برنامه هفتم جهت‌گیری مشخصی دارد و یک برنامه کاملا نئولیبرالی است. این برنامه همه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی حاکمیت در قانون اساسی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
یک کارشناس امور امنیتی و بین الملل:

مرگ مسعود رجوی تایید شد

کارشناس امور امنیتی و بین الملل گفت که مرگ سر کرده گروه تروریستی سازمان منافقین تایید شده است.