احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

آمریکا درباره حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف۳ ضمن حمایت از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی در خاک خود، اعلام کرد که آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش اپوزیسیون دموکراتیک با دوام و مناسب به نمایندگی از مردم ایران نمی‌داند و از سوء‌استفاده این سازمان از اعضای خود ابراز نگرانی کرد.
نوع واکنش رسانه‌های دشمن به این دو فقره، حاکی از آن است که هم در موضوع شبکه نمایش خانگی و هم در موضوع اتاق بازرگانی ایران، نقطه‌زنی انجام شده و همین مسئله جیغ و داد بازوهای رسانه‌ای دشمن و دنباله‌های داخلی آن را به دنبال داشته است.
نگرانی روزنامه دولت از پیشنهاد حجاریان برای استعفای رئیسی

این دولت که پای کار است، چرا باید برود؟

روز گذشته گفت‌وگویی از سعید حجاریان در روزنامه اعتماد منتشر شد که جز پیام یأس برای بدنه اجتماعی، ناتوانی از کنش سیاسی و امتناع تأثیرگذاری کنشگران اصلاح‌طلب بر عرصه عمومی معنای دیگری نداشت. با این همه، «مغز متفکر» جریان اصلاحات، به جای نگریستن در آینه و دقت در این مسأله که براستی دلیل عبور مردم از این جریان سیاسی چیست، راهکاری محیرالعقول پیشنهاد کرد: استعفای دولت سیزدهم!
مراسم ترحیم بانو «فاطمه بهرامی» مادر شهیدان محمد و یعقوب جهانگیری و اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم با حضور چهره های سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد.
عوامل وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه‌ اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، شروع به سناریوسازی‌ رسانه‌ای کردند.
رفتارهای خلاف قانون اساسی که علیرغم تذکرهای صریح و چند باره رهبری همچنان در حال تکرار است، نیازمند ورود جدی نهادهای نظارتی درون و بیرون مجلس بوده تا اگر چرخه باطل این اقدامات در همین دوره متوقف نمی‌شود، لااقل با حذف چنین افراد و اقداماتی، مجلس دوازدهم در تراز بالاتری از احترام به قانون اساسی شکل بگیرد.
پس از مطالبی که جواد ظریف اخیراً در کلاب‌هاوس مطرح کرد، حملات به او هم از در و دیوار فرو ریخت و دوباره برجام، لعنتی شد و کار ظریف خیانت در حق ملت. همان برجامی که مخالفان قبلی برجام در دوره جدید با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند؛ البته حرکت دستشان دیده می‌شود و حتی صدایش بلند است، اما کسی پا را نمی‌بیند. بگذریم که تاریخ بهترین داوری کننده در مورد افراد خائن و خادم است.
آزادی درون‌گروهی در هر ساختاری، اعم از حزب، گروه، دولت یا کشور و... برای بقای آن ضروری است و هر نهاد و ساختاری که این ویژگی را نداشته باشد، سرنوشت آن در بهترین حالت چریک‌های فدایی خلق است که پس از شکست از روی اجبار تن به تغییر خط‌مشی دهند و در بدترین حالت سازمان مجاهدین خلق است که چهارنعل راه گذشته را ادامه دهد و اعضای فرقه را از بدیهی‌ترین حقوق برای درک از حقیقت محروم کند و اقدامات مبتذل رهبری سازمان را با لطایف‌الحیل توجیه کند.
غربی‌ها تا همین یکی دو هفته پیش حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود درباره ایران نبودند و آخرین حرف‌هایی که از سوی افرادی نظیر جوزپ بورل رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا معاون او و رئیس‌تیم غرب در مذاکرات هسته‌ای به مقامات ایران گفتند این بود که «تا شما در روابط نظامی با روسیه تجدیدنظر نکنید، ما درباره موضوع هسته‌ای و سایر مسائل با شما گفت‌وگویی نخواهیم داشت» بعد از بازگشایی روابط عربستان با ایران هم از این موضع سلبی فاصله نگرفتند.
حمله شدید روزنامه اصولگرا به انتصاب مومن نسب به سمت جدید

دبیر ستاد امر به معروف باید عاقل و بااخلاق باشد

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کج‌سلیقگی، به ظرافت‌ها توجهی نداشته و با روی کار آمدن چهره‌های نامناسب در مقام مسئولیت دبیر ستاد، امر به معروف و نهی از منکر را به برخوردهای قهری یا ایجاد حواشی و تفرقه در جامعه تبدیل کرده‌اند.
به نظر من مشکل اساسی اقتصاد و دولت ایران این است که نظام تدبیر امور بر کشور حاکم نیست. یعنی حکمرانی خوب نداریم. اگر نظام تدبیر بر امور حاکم باشد، هم سیاست‌های داخلی در جهت منافع ملی اتخاذ می‌شود و هم سیاست خارجی خوب پیش می‌رود.
یک فعال سیاسی اصولگرا : وارد بحث های نشویم که اولویت های را جا به جا می کند

نپرداختن رئیسی به مقوله حجاب هوشمندانه بود/ عمده کردن ضعف های چرخش قدرت مردم را مایوس می کند

اگر آقای رئیسی از کنار فلان موضوع گذشته است یعنی اینکه الان نباید این مطلب خیلی بزرگنمایی شود چرا که ابزاری است برای ایجاد اختلاف.بنظر من آقای رئیسی درمورد این مطلب خیلی هوشمندانه عمل کرده که به آن نپرداخته است
عضو شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که حجاب تصمیمی شخصی است.
سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق اعضای قوه‌ قضائیه با آرمان‌های امام خمینی(س) گفت: انتخابات آخر سال‌ یکی از مهمترین عواملی است‌ که‌ جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند. هیچ عاملی به‌ اندازه حضور مردم‌ دشمنان را مأیوس نمی‌کند. البته‌ شرایطی دارد و باید همه مردم‌ در انتخابات مشارکت‌ داشته باشند.
اژه‌ای در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام:

دشمن با دیدن کارآمدی نظام ناامید می‌شود

رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) گفت: باید ملجا و ماوای همه کسانی باشیم که به ما مراجعه و تظلم‌خواهی می‌کنند و اگر دشمن هم ببیند ما کارآمد هستیم ناامید می‌شود.
مشاور علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی این نظر را نداشت که اگر تأیید صلاحیت هم می شد، در انتخابات شکست می خورد. احساس این بود که خالص سازان از کاندیداتوری آقای لاریجانی خیلی نگران شدند و حذفش کردند.
ساعتی پس از انتشار بیانیه دفتر میرسلیم، محسن پیرهادی در کانال تلگرام خود به میرسلیم تاخت و نوشت: «احتمالا کسی که فرق ۲۰۶ و لندکروز را نمی‌دانست بابت آسیبی که دوستان پسرش در آلبانی دیده‌اند به‌هم ریخته و نمی‌داند چه می‌گوید.»
مهاجرانی در کنایه به منافقین نوشت: وقتی سازمان و شورایی با توجه به تجربه ٤٢ ساله از جنگ مسلحانه تا کنون، کارنامه اش شکست و بی اعتباری است یعنی بدون آینده است! به اعضای کهنسال و فرتوت رحم کنید. آزادشان کنید!
در مجموعه تلویزیونی «نیکان» که در نسخه اولیه‌اش حتی به انقلاب اسلامی هم کنایه زده، برای القای بحران، به جعل تیتر روزنامه کیهان هم پرداخته است و تیتر یک روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی را به‌جای تیتر کیهان نمایش داده است!