احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان به مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری واکنش نشان داد.
با اعلام وزارت کشور، پس از برگزاری دو مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهیم که همانطور که ناظران شورای نگهبان بر فرآیند رای گیری نظارت کاملی داشتند و انشاءالله تا آخرین رای نیز در شمارش آرا این نظارت را خواهند داشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش مشارکت حداکثری و حضور در انتخابات را موجب خنثی‌سازی راهبرد دشمن دانست و گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و نوعی جهاد است و پشتوانه‌ای قوی برای دولت آینده محسوب می‌شود.

قراردادن طیفی از مردم که رغبت به مشارکت ندارند در دسته معارضان نظام، یقینا مغالطه‌ای آشکار است، اما کم توجهی به دلسردی آنان نیز حتما خطاست. با کاهش مشکلات اقتصادی، رفع علل کاهش مشارکت که مفصلا ذکر شد و همچنین احیای امید و اعتماد در کشور، حتما مشارکت افزایش چشمگیری خواهد داشت و این مسئله دلسردی مقطعی از مشارکت، یقینا قابل حل است.

«آقای دکتر رنانی عزیز آسیب دیدگان اعتراضات ۱۴۰۱ همانند تمام آسیب دیدگان حوادث و تمام محرومان و مستضعفان این کشور همچون خانواده من هستند و خود را موظف می‌دانم برای استیفای حقوقشان تلاش کنم.»