احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اظهار کرد: امروز مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات به‌عنوان تصویر روشنی از مردم‌سالاری دینی است. در این باره، نکته‌ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که اصولاً مردم‌سالاری تأسیس مدرنیسم نبود چون بعضی‌ها خیال می‌کنند مبدأ مردم‌سالاری دین از مدرنیته بوده است.

فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات روز جمعه، گفت: مشارکت بالا و حداکثری در انتخابات ضامن امنیت پایدار در کشور و دفع هجمه‌های دشمن است.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۷ تاکید کرد: به استناد ماده "۳۳" قانون انتخابات ریاست جمهوری، خرید و فروش آراء، تهدید و تطمیع، رای دادن با مدارک هویتی جعلی، جرم است.

بوربور گفت: با هر رای و اختلافی هر شخصی از نامزد‌ها رای بیشتری بیاورد رئیس جمهور این کشور است و بایستی به او احترام گذاشت و با او همکاری کرد.
فرهاد فاضلی نویسنده و پژوهشگر طی یادداشتی نوشت: انتخاب آگاهانه مسیر حل مشکلات کشور است و ایران را روز به روز به قله نزدیک‌تر ‌می‌کند.
کاندیدای دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در بیانیه‌ای با دعوت مردم به مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: حتماً می‌دانید نیامدن من و شما، اوضاع را بهتر نمی‌کند، اما با آمدن ما و انتخاب دقیق ما، امید بهترشدن هست، پس چرا نیاییم؟

امیررضا خُروطی، فعال رسانه و خبرنگار طی یادداشتی اختصاصی نوشت: ایران کشوری ثروتمند است و ما فقط به مسئولانی خدمتگزار همچون شهید آیت‌الله رئیسی نیازمند هستیم.
براساس مشاهدات میدانی و نظرسنجی‌های علمی مشکل معیشت و تورم مسئله اول امروز مردم است. اگر حضرت آقا محکم می‌گوید کسانی که در دور اول در انتخابات شرکت نکردند لزوما رای اشان نه به نظام نیست، بیان دقیقی است.

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته با حضور در ورزشگاه شهید بابایی استان قزوین در جمع حامیان خود به اهم برنامه‌های اجرایی پرداخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار نظام می‌شود و مردم ضمن حضور پرشور با انتخاب هوشمندانه بهترین گزینه را برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم انتخاب می‌کنند.