احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

امام جمعه مشهد گفت: در دولت سیزدهم چند اصل فرهنگی بنیان‌گذاری شد. اولین فرهنگ احیاشده در این دولت، فرهنگ کار و تلاش بود و در کارگزاران کشور نیز این فرهنگ به خوبی جا افتاد. شهید رئیسی با همین وزرا و مدیران کار می‌کرد و به مردم خدمت می‌رساند. در این ۳ سال دولت شهید رئیسی از ۸ سال هر دولتی دیگری خدمات گسترده‌تری برای مردم انجام شد. وجود چنین دولتی و نشان دادن چنین مدلی از حکمرانی، زمینه‌ساز ظهور است.‌

به نظر می‌رسد استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور از رویه‌ای یکسان –استاندارد- در اطلاع‌رسانی پساانتخابات و گزارش‌دهی پیروی نمی‌کنند. برای نمونه در استان‌های خراسان رضوی و هرمزگان برخلاف سایرین، درصد آرای کسب شده هر نامزد به‌جای تعداد رأی منتشر شد.
برای هر دلسوزی حتی اگر یک فرماندار کاربلد و مردم‌دار مسوولیت پیدا کند، مهم است و برای هر بی‌مسوولیتی رییس‌جمهور هم از میان بهترین‌ها انتخاب شود، ارزشی ندارد.
شهردار تهران گفت: کسانی که برای جلب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر طبل آزادی و رفع فیلترینگ می‌کوبند به سوابق خود نگاه کنند.

محمدجواد لاریجانی به سوابق کاری خود در عرصه سیاسی کشور اشاره و ابراز عقیده کرد: تحریم‌ها متعلق به آمریکا است و در اختیار ما قرار ندارد. باید اهرم‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار خودمان قرار دارد را عملیاتی کنیم.

وزیر خارجه سابق کشورمان و عضو ستاد مرکزی «مسعود پزشکیان» گفت: دولت پزشکیان دولت جناحی نخواهد بود بلکه دولت فراگیر ملی خواهد بود و تنها ملاک این دولت صداقت، پاک دستی و عقلانیت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه پای کاندیدای اصلح یعنی دکتر جلیلی ایستاده‌ایم، گفت: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.

دوستانی که گمان می‌کنند با بازی در راهبرد درگیرسازی آمریکا می‌توان تحریم‌ها را التیام بخشید لازم است اولا به ماهیت این استراتژی و کارکرد آن توجه کنند و ثانیا اهداف عملیاتی راهبرد درگیرسازی ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی کنند.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان و سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: هر یک رای، کمک به تعالی ایران، اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا و انقلاب بوده بر این اساس ما به انقلابی بودن جامعه خود افتخار می‌کنیم.

سعید جلیلی در مصلی تهران:

ملت ما با انقلاب، اسلام را انتخاب کرد

سعید جلیلی در گردهمایی مردم تهران در مصلّی با بیان این‌که «عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند»، و راه حل آن‌ها برای مشکلات، فقط یک راه حل غلط است که در ۱۰ سال گذشته اجرا شد، گفت: ایران برای «همه» است نه عده‌ای خاص که رانت و تبعیض دارند.