احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌ نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابیون را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کند.
آرمان امروز نوشت : ساختارهای سیاسی ایران باتوجه به موانع و ساختارها در حال تغییر چهره است. اگر به چهره‌های شاخص حاضر در فضای سیاسی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که با نسل جدیدی از سیاستمدارنی روبه‌ هستیم که جای چهره‌های شاخص نظام مانند «اکبر هاشمی‌رفسنجانی»، «علی‌اکبر ناطق نوری»، محمدتقی «مصباح یزدی»، «رییس دولت اصلاحات» و … را گرفته‌اند که نه‌ می‌توان آنها را اصلاح‌طلب صرف نامید و اصولگرای سنتی دانست.
یکی از چالش ها، بحث جدی و مهمی است که میان دو طیف در جبهه اصلاحات جریان دارد؛ این که: «بالاخره ما می‌خواهیم درون نظام و زیر چتر اسلام و انقلاب باشیم، یا ساختارشکنی کنیم و خرج گروهک‌های برانداز و عقبه غربی آنها شویم؟!».
توازن در دیپلماسی خارجی و اصلاح مناسبات سیاست خارجه و نیز تحلیل فلسفی روابط سیاسی و اقتصادی ایران با قدرتهای شرق و غرب از محورهای نشست در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان است
هم میهن نوشت:با اعلام موضع سخنگوی جبهه اصلاحات مبنی بر اینکه توصیه‌ای به افراد برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس نداریم، عملاً هر پیشنهادی معطوف به شرکت در انتخابات، بلاوجه و بی‌فایده است.
این بار اما خبرهایی درخصوص جمع شدن گروه‌های میانه زیر خیمه‌ای است که علی لاریجانی قرار است آن را بر پا کند. علی لاریجانی با همراهی یاران نزدیکش در حال سر و سامان دادن به جبهه‌ای با عنوان جبهه «عقلانیت» است.
محسن هاشمی در برنامه صف اول گفت که ۴۰ سال قبل مرحوم هاشمی رفسنجانی توسط آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند و اخیرا همین ایت الله جنتی با ۱۰۰ سال سن دوباره برای ریاست شورای نگهبان منصوب شدند
تسنیم نوشت: بررسی فرایند اعطای گواهینامه خلبانی به کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق حاکی از دستکاری در آزمون‌های خلبانی وی هست که لازم است نهادهای نظارتی برای حفظ جان مسافران ورود کنند.
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کردند: «۴ جا، ۴۰ جا، ۴۰۰ جا، ۴۰۰۰ جا و ۴۰۰۰۰ جا مشکل وجود دارد و باید تذکر داد. اینها را می‌شود اصلاح کرد اما اصل بدنه نظام، اصل ولایت فقیه، اصل رهبری و اصل جمهوری جزو بهترین موهبت‌های الهی هستند.
روزنامه اعتماد نوشت: دو برادر روی منبر تاکید می‌کنند که مساله بی‌حجابی قابل اغماض نیست. پناهیان اعلام کرده بود که ارشاد از طریق پلیس ممکن نیست. وقت امر به معروف و نهی از منکر هم الان زمانش نیست. ما در مرحله دعوت هستیم ابتدا باید دعوت کنیم و بعد به آن امر کنیم.
تأملی بر گزاره‌های مورد تأکید اصلاح‌طلبان در خصوص مقابله با بی حجابی بیانگر آن است که آنان با برجسته‌سازی مشکلات اقتصادی در حال بیان این گزاره هستند که بابت مشکلات معیشتی مردم می‌بایست از قانون حجاب و عفاف صرف نظر کرد!
سفیر انگلیس در تهران به مناسبت روز خبرنگار یک پیام چندخطی صادر کرده که قابل تأمل است. او گفته است:«ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند. از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند».
بخشی از عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات معطوف به رد صلاحیت افرادی است که شرایط اولیه ثبت‌نام را هم ندارند و با مانور روی آن، ادعای ردصلاحیت فله‌ای را مطرح می‌کنند.
از نگاه اصلاح‌طلبان سنتی عدم شرکت در انتخابات به معنای انحلال جبهه اصلاحات است زیرا یک محفل انتخاباتی نمی‌تواند درباره مسئله انتخابات بدون اثرگذاری باشد!
اینکه طشت رسوائی بعضی مسئولان کلیدی فرهنگی به دلیل انحراف جنسی از بام می‌افتد، نشانه ناخوشی اخلاقی و فرهنگی جامعه است و اینکه بعضی از مسئولین اجرائی مرتکب اختلاس و رشوه و پولشویی می‌شوند، به دولتمردان این پیام را می‌دهد که حال سیستم حکمرانی خوب نیست.