احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

توافق اخیر میان ایران و آمریکا به‌منظور تبادل‌زندانیان و به‌دنبال آن، آزادسازی منابع مسدود شده ایران در برخی کشورها، که گفته می‌شود به‌زودی اجرایی خواهد شد؛ گمانه‌زنی‌های تازه‌ای را درباره چشم‌انداز گفت‌وگوهای برجامی به‌دنبال داشته‌است.
در نامه آذر منصوری به علی اکبر احمدیان مطرح شد؛

درخواست جبهه اصلاحات ایران از شوراى عالى امنیت ملى: حصر را تمام کنید

آذر منصورى رئیس جبهه اصلاحات ایران در نامه‌اى خطاب به علی‌اکبر احمدیان دبیر شوراى عالى امنیت ملى خواستار خاتمه دادن به حصر میرحسین موسوى، زهرا رهنورد و مهدى کروبى شد.
غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبیعتاً خبرگان رهبری برای مسائل عادی و روزمره جامعه، دستور کار قانونی بر عهده ندارند؛ گرچه دغدغه دارند چراکه منتخب مردم هستند و باید از جریان عموم مُطّلع باشند و با مردم همراهی و همنوایی نشان بدهند و اگر مردم مشکلاتی دارند، آن‌ها را بشنوند و این مشکلات را به مسئولان امر تذکر بدهند و پیگیری کنند. این نقش‌ها البته برای مجلس خبرگان، نقش‌های فرعی است. نقش اصلی این است که بر بقای شرایط در ولی‌فقیه نظارت کنند و اگر شرایط در ولی‌فقیه همچنان پایدار است، حمایت و برای مردم تبیین کنند و اگر هجمه‌ای به ولی‌فقیه می‌شود، در موضع سپر قرار بگیرند.
دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، دیدار مردمی است که در مقایسه با استان‌های مرکزی و متصل به پایتخت، از مرکزیت دورتر و متأسفانه به صفت «محرومیت» نزدیک‌ترند. شروع دوباره دیدارهای مردمی رهبر، از مردم این منطقه، بیانگر توجه رهبری به متن مردم از یک‌سو و به مناطق دورتر از سوی دیگر است.
سید علی سقاییان، سفیر سابق ایران در جمهوری ارمنستان معتقد است ایران طی دو سال گذشته توانسته‌جایگاه خود را در مسأله قفقاز ارتقا دهد. نکته مهم برای کشورهای دیگر هم این است که ایران کشوری است که هم با جمهوری آذربایجان و هم با جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد و بدون در نظر گرفتن نگاه و نظرات ایران امکان حل و فصل مناقشه وجود ندارد.
محمود سریع‌القلم، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران عضو هیات علمی و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگوی اختصاصی با خبر آنلاین به بیان مسائل روز کشور و پیچیدگی های سیاست در جهان پرداخته است
آقای متکی این تذهبون! این چه سخنی است که ایشان اخیرا مطرح کردند که «اگر بیایند و بگویند انتخابات تحریم است، با اصل فلسفه جذب خود تعارض پیدا می کنند. زیرا این خط ضد انقلاب در خارج از کشور است که روی تحریم انتخابات کار می کند» زمانی بخشی از اصلاح طلبان به صورت جدی برای حضور مردم در انتخابات فعالیت خواهند کرد که کاندیدا داشته باشند و از سوی دیگر زمانی مردم در انتخابات شرکت می کنند که کاندیداهایی با سلایق گوناگون درانتخابات حضور داشته باشند.
سیدمصطفی هاشمی‌طبا؛ تصور می‌کنم تلاش بخشی از جریان اصولگرا برای بازی با کلمات و سعی در کمک گرفتن و پنهان شدن پشت عناوینی همچون «انقلابی» برای فرار مسئولیت در قبال پاسخگویی درباره عملکرد مجلس یازدهم است. مجلسی که نه تنها گام موثری در زمینه بهبود معیشت مردم برنداشت بلکه با گام‌هایی در تناقض با منافع ملی، تصمیمات اشتباهی نیز اتخاذ کرد و عجیب‌تر اینکه به شعار شفافیت خود نیز نتوانست عمل کند.
محمد مهاجری فعال سیاسی در جلسه حزب ندای ایرانیان، به بررسی و نقد قانون جدید انتخابات مجلس، اختلاف بین جریان قالیباف و دولتی ها، شرایط اصلاح طلبان در انتخابات و ...پرداخت. در قانون جدید انتخابات مجلس جایگاه وزیر کشور در حد کارمند شورای نگهبان تنزل پیدا کرده است شرایط برای پرونده‌سازی کاندیداها بیش ‌از پیش فراهم شده است
سیره مدیریتی شهید قدوسی در قبال مردم و مراجعان یکی از برجستگی‌های ممتاز او بود که حتی مورد نقد جریان‌‌های همسوی انقلاب هم قرار می‌گرفت. مهربانی و توجه بی‌دریغ وی به مراجعین به‌گونه‌ای بود که هر کس با او سر و کار داشت به خوبی آن را دیده و تحسین می‌کرد.
حمیدرضا ترقی قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی:

دولت انقلابی  از زائران اربعین امسال نمره قبولی گرفت

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: دولت سیزدهم با تفکر انقلابی در جهت معنویت و این ارزش فرهنگی بسیار عظیم در جامعه اسلامی توانسته در فراهم کردن کردن امکانات زائران اربعین امسال نمره قبولی بگیرد.
نماینده سابق مجلس معتقد است: طیفی از جریانات انقلابی‌نما نقش براندازان را در کشور ایفا می‌کنند که بخشی از آن در شکل سوءمدیریت و بخش دیگر هم در قالب اظهارات نسنجیده نمایان می‌شود.
دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی خبر داد:

برگزاری سومین کنگره حزب آزادگی ایران اسلامی

عیسی کاکویی دینکی، از برگزاری سومین کنگره حزب آزادگی ایران اسلامی، در روز یکشنبه ۱۴۰۲/۶/۱۹ در مسجد امام حسن عسگری (ع) خبر داد.
نامه حزب ندای ایرانیان به رئیس‌جمهور در اعتراض به اخبار اخراج اساتید غیرخودی

آقای رئیس جمهور؛ بپذیریم که «دانش» و «اقتصاد» ذاتاً «دستور» پذیر نیستند!

آقای رئیس‌جمهور! آشِ اخراج اساتید غیرخودی چنان شور شد که وزارت علوم حتی نتوانست از لابه‌لای تفاسیرِ دلبخواهانۀ آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های انضباطی بهانه‌ای دندان‌گیر برای توضیح به افکار عمومی پیدا کند و به ناچار در تقسیم‌کاری ناگفته و حیرت‌انگیز، وزارت کشور در توجیه این اقدامات بیانیه داد و با بافتن رطب و یابس هایی باورنکردنی از فرایند خالص‌سازی دانشگاه دفاع کرد! همین پاس‌کاری نامعلوم و یارکشی بینِ وزارتی کافی است تاکسی گوش شنوایی برای بهانه‌تراشی‌های وزارت علوم نداشته باشد و دانشگاه و دانشگاهیان یقین حاصل کنند، موضوع چیزی جز سیاسی‌کاری نیست!
در آستانه ورود به فصل انتخابات کنشگران فرهنگی مخالف سیاست های پیشتازانه انقلاب با کمک عوامل اجاره ای خود در رسانه های پرشمار مجازی تبلیغات سنگین و پرحجمی را برای ناامید سازی مردم از خلق حماسه ماندگار در انتخابات پیش روی کشور آغاز کردند که در این باره گفتنی هایی است
الیاس حضرتی با رأی قاطع اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به عنوان دبیرکل این تشکل سیاسی برای چهار سال انتخاب شد.
امیر رئیسیان در این باره گفت: «پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل عدم احراز وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اخراج اساتید یک تکه از پازل خالص‌سازی است. این بیماری است که اگر جلوی آن گرفته نشود، مثل یک موریانه ریشه‌های نظام و انقلاب را می‌خورد. در همه مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و بی اعتمادی جامعه به مجموعه نظام اثر می‌گذارد.