احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مدعیان امروز از انقلاب، تماشاچی نبوده‌اند و باید پاسخگوی دوران مدیریت خویش باشند.
کسی که بدترین رکورد‌ها و شاخص‌های اقتصادی را در میان تمامی دولت‌های دوران پس از انقلاب ثبت کرد چگونه از دولت رئیسی که وام‌دار بحران‌های زمان روحانی است خرده می‌گیرد و سؤال اساسی‌تر این است که روزنامه‌های زنجیره‌ای چگونه این سخنان را که سراسر فرار به جلو و فریبکاری بود، پوشش می‌دهند.
اخراج ده‌ها استاد از دانشگاه‌های ایران، طی ماه‌های اخیر و به ویژه یک هفته گذشته از یک سو و خبر جذب برخی چهره‌های منتسب به جبهه پایداری به عنوان اساتید جدید، از سوی دیگر، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است. محسن رنانی، عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان وضعیت فعلی را، انقلاب فرهنگی دوم و کودتا علیه نظام علم می‌داند.
به عبارتی کسانی که دنبال رفورمند، هرگز به ساختار و اصول حمله نمی‌کنند بلکه در چارچوب این اصول و ساختار است که فعالیت می‌کنند و اگر مسئله‌ای «ملی» نیز رخ دهد - که در آن پای منافع ملی در میان است - برای حل آن به رقبای سیاسی‌شان نیز کمک می‌کنند. اما در عملکرد طیفی که «نو اصلاح‌طلب» می‌نامیم اگر دقت کنیم، دقیقا به همان اصول و چهارچوب است که حمله می‌کنند و اگر اقدامی در کشور در راستای تأیید، تحکیم و تقویت آن اصول صورت بگیرد، تحمل دیدنش را ندارند!
دولت اصولگرایان به تدریج در حال خارج شدن از پیله‌ای است که خودش در حوزۀ سیاست خارجی به دور خود پیچیده است. حضور در جمع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شانگ‌های و بریکس نشانه‌ای آشکار از روند خروج از پیلۀ انزواطلبی پرخاشجویانه و خوداستثناءپندار است.
این تیتر‌های دروغ یا اغراق شده (و بعضا متناقض) در رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه و دنباله آنها در فضای رسانه‌ای داخلی را مرور کنید که با وجود همدلی بالای آقایان رئیسی و قالیباف و اغلب وزیران و نمایندگان، چگونه از هیچ یا کاه، کوه می‌سازند:
جبهه اصلاحات ایران در اعتراض به تصویب «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» در قالب اصل ٨٥ قانون اساسى در کمیسیون مربوطه بیانیه‌ای صادر کرد.
بهزاد نبوی گفت«تصور می‌کنم برخی افراد در بدنه اصلاح‌طلبان طی یک سال گذشته، به این نتیجه رسیده‌اند که کار دارد تمام می‌شود پس بگذارید ما برای حرکت بعدی خودمان را آماده کنیم و جا باز کنیم در حرکت بعدی. استنباط من این بود. حالا نمی‌دانم چقدر درست است و چقدر غلط. ولی احساس می‌کنم که نگران این بودند که سرشان بی‌کلاه بماند.»
رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی با استنادبه آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 99 و بهار 1400 سعی در نشان دادن رشد اقتصادی مناسب در آن دوره داشته در حالی که آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط رشد اقتصادی سالانه دولت روحانی در دوره 8 ساله حدود یک درصد و در دوره 4 سال دوم فقط فقط 5 صدم درصد بوده است.
بحث مراتب علمی و معنوی علامه محمد رضا حکیمی بسیار گسترده است و لیکن ما می خواهیم از رهگذر سالگرد ارتحال وی به مهمترین دغدغة فکری ایشان یعنی اقامه قسط و عدل در جامعه که هدف و رسالت انبیاء بوده است، بپردازیم.
سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای دولت با آرمان‌های امام خمینی(س) تاکید کرد: توجه به فقرا یکی از مواردی است‌ که‌ شاید بیش از هر چیزی در تعابیر ائمه(ع) و به خصوص امام مشهور بود. به زندگی کوچک و آنچه از آن تعبیر به سفره می‌شود، توجه‌ شود. مردم‌ ما هم آگاه هستند و خوب تشخیص می‌دهند.
رئیس بنیاد شهید نوشت: ۲۸ مرداد سال۳۲ نشان دشمنی آشکار و دروغ گویی آمریکاست چراکه آنها نه تنها با اسلام و حکومت اسلامی مخالف اند بلکه با هر دولت برخواسته از مردم ولو سکولار هم که باشد مخالفند.
براساس آیات قرآن کریم، شیطان رجیم سوگند یاد کرده که دام‌ها و وسوسه‌های خود را در درون جبهه حق، پهن می‌کند و دست‌بردار هم نیست. مضمون آیه ششم سوره فاطر هم این است که شیطان سوار نقطه ضعف‌های افراد در جبهه حق می‌شود و آنان را تا درب جهنم سوزان (سعیر) همراهی می‌کند. قرآن یک آیه قبل‌ترش به مهم‌ترین نقطه ضعف‌ها در جبهه حق ‌اشاره می‌کند؛ «دنیازدگی» و «ندیدن دشمن» که درهم تنیده‌اند.
حسین شریعتمداری با بیان اینکه رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب هیچ جایگاهی ندارند، گفت: این رسانه‌ها تلاش کردند با هدف ایجاد ناامنی، حمله تروریستی شاهچراغ را به یک اتفاق سیاسی و یک حادثه تقلیل دهند و ماجرا را از دوش داعش بردارند. برخی گفته‌اند به دلیل اینکه حواس جمهوری اسلامی به مسائل دیگری مانند حجاب متمرکز بوده، از این ماجرا غفلت کرده‌اند، در حالی که ایجادکننده این امر خود آن‌ها بودند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید مشخص شود که چرا با وجود اینکه اکثر بنگاه‌های وابسته و تحت نظارت بانک‌ها زیان‌ده هستند، بانک‌ها همچنان دست از بنگاه‌داری نمی‌کشند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما نباید بگذاریم که جریان تحریف تحت پوشش و ادبیات انقلابی، ذهنیت‌ نادرستی از جبهه انقلاب در اذهان عمومی مردم ایجاد کند و انقلابیون را در مسائل سیاسی فاقد عقلانیت و اخلاق معرفی کند.