احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رسول منتجب نیا گفت: اصلاح‌طلب‌ها قائل به تحریم نبودند و به‌صورت کلی ممکن است شخصی به‌عنوان یک فرد انتخابات را تحریم کند؛ اما کل اصلاح‌طلب‌ها و جریان اصلاح‌طلب، انتخابات را تحریم نکرده‌اند.
به نظر می‌رسد جریانی که تنها بخشی از آن را با نام جبهه پایداری می‌شناسیم در حال یک تسویه و خالص‌سازی درونی جدی از طرق مختلف است؛ برچسب صورتی برای نیرو‌هایی است که همگام با دیدگاه‌های پایداری‌ها یا طیف‌هایی تندروتر از پایداری‌ها قدم برندارند.
احمد زیدآبادی با اشاره به حاشیه های این روزها در بحث مهاجران افغان نوشت: عده‌ای نه از روی تحقیق و پژوهش در مورد آثار حضور فزاینده همسایگان افغان ما در جامعه ایرانی، بلکه به صرف حساسیت برخی عوام مردم نسبت به این حضور آن را ابزار مناسبی برای مخالفت با حکومت یافته‌اند و با دامن زدن به افغان‌هراسی، می‌کوشند تا جامعه را علیه آنان تحریک کنند!
نیم‌نگاهی به دریافت‌کنندگان جایزه صلح‌نوبل بیندازید. هنری کیسینجر، انورسادات، مناخم بگین، دالائی لاما (روحانی بودائی و عامل آمریکا برای مقابله با چین)، گورباچف عامل فروپاشی شوروی سابق، اسحاق رابین، شیمون پرز، شیرین عبادی، اوباما و... آیا در میان این افراد و ده‌ها نمونه مشابه دیگر حتی یک نفر را می‌توانید آدرس بدهید که جنایتکار نبوده است؟!
برخی گمانه‌زنی‌ها از برکناری محمدصادق کوشکی از معاونت فرهنگی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران خبر می‌دهد.
روزنامه کیهان : در حالی برخی محافل اصلاح‌طلب ترجیح دادند از کنار اهدای جایزه صلح نوبل به یک عنصر گروهکی با بی‌اعتنایی عبور کنند، برخی محافل دیگر در این طیف، همسو با رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های تروریستی ابراز ذوق‌زدگی کردند.
عصر ایران نوشت: ساعاتی بعد از انتشار روزنامه جمهوری اسلامی که از صدا و سیما خواسته بود پس از بازگشت محمود احمدی‌نژاد با او مصاحبه کند و بپرسد "به گواتمالا رفته بود تا چه کار کند" تصویر و صدای او در اخبار ساعت 14 شنبه 15 مهر 1402 بعد از مدت‌ها از تلویزیون پخش شد اما نه درباره این موضوع!
جمهوری اسلامی نوشت:احمدی‌نژاد مشکلی با حاکمیت یکدست ندارد چون هم خودش عضو مجمع تشخیص مصلحت آن است و هم یاران سابق وی در دولت و مجلس و بعضی جاهای دیگر،حضوری کاملا پررنگ دارند اما چرا برای یک سفر وی این همه جنجال درست می‌شود؟
در پی انتشار خبر ممانعت از سفر احمدی‌نژاد به کشور گواتمالا، پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد که دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت این کشور و امکان تهدیدات امنیتی، به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.
روزنامه آرمان ملی در گزارشی به احتمال ائتلاف بین لاریجانی و روحانی پرداخته و نوشته است؛به‌نظر می‌رسد اگر آیت‌ا... هاشمی در قید حیات بود، همراهی لاریجانی و روحانی با او می‌توانست سبب تصمیمات خوبی شود.
یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید همواره بر این اشتراکات وحدت آفرین تاکید داشته باشند، گفت: مذاهب مختلف دین اسلام در مقابل اندک افتراقاتی که دارند، دارای اشتراکات بسیاری هستند که قرآن، نماز و قبله واحد از جمله آنهاست.