احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فلسطین و برجام دو عبرت تاریخی از اعتماد به اروپا و آمریکاست، گفت: حامیان عاملان بمباران بیمارستان، مدعیان امنیت جهان هستند.
روزنامه ایران نوشت: سران اصلی حزب اعتدال و توسعه که هشت سال زمام دولت‌های یازدهم و دوازدهم را برعهده داشتند و بدترین عملکرد اقتصادی را به جای گذاشتند، اکنون فراموشکار شده‌اند.
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری دربیانیه ای با محکومیت جنایات غزه تاکید کرد که نسل کشی انزجار آمیز صهیونیست ها که بوی تعفن آن جهانی را فراگرفته است ، در حافظه ی ملت های با شرافت جهان ، برای همیشه باقی خواهد ماند .
آیت الله نوری همدانی در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.
جماران نوشت: سیدحسن خمینی در پیامی نوشت: فاجعه بیمارستان المعمدانی نشان داد با سردمداران رژیم صهیونیستی و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی‌توان سخن گفت.
در جست‌وجوها در تاریخ 70 ساله تجاوز و اشغالگری، به سند قابل توجهی از پرونده بازجویی ساواک آیت‌الله هاشمی در حدود 60 سال پیش برخوردم که خود می‌تواند روشنگر عمق فاجعه استعمار در فلسطین اشغالی باشد، لذا به این نتیجه رسیدم که مطلب را بازنشر کنم. اهمیت این سند تاریخی در این است که بستر زمانی و سیاسی انتشار اولین اثر آگاهی‌بخش درباره جنایات اسراییل را نشان می‌دهد که سال به سال فجیع‌تر شده و می‌تواند فجیع‌تر هم شود.
کودکان غزه و کودکان همه دنیا نبایست به خاطر زیاده خواهی حاکمان ستمگر کشته شوند،‌ هیچ کودکی در جهان نبایست اینگونه به ناحق کشته شود. علت این کشتار ، زیاده خواهی حاکمان است و وادار نمودن حاکمان به رعایت حقوق بشر ، وظیفه سازمان های بین المللی است و وزن دادن به سازمان های بین المللی، برای انجام این مهم ، منوط به دستورات آزادی خواهانه و شجاعانه مدیران و دبیران آن است.
من به وضوح نشانه‌هایی از یک هماهنگی اطلاعاتی، رسانه‌ای، سیاسی و حتی اقتصادی را در ترکیب شکل گرفته علیه ایران می بینم اما متاسفانه یک فهم واقعی از مساله در داخل، دادن علائم و سیاست‌گذاری متناسب با این وضعیت را مشاهده نمی‌کنم. شاید هم هست و من اطلاع ندارم!
یادگار امام در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین اسحاق مشکینی را تسلیت گفت.
کیهان نوشت:آقای مهرجویی سال گذشته که برخی هنرمندان برای حمایت از اغتشاشات، تحت فشار شدید و تهدید و تطمیع برخی محافل مافیایی غرب‌گرا قرار داشتند، سفری به خارج از کشور داشت و طبعا مورد فشار بیشتری بود؛ او با این حال، هم در خیابان و هم در نشست رسانه‌ای، به خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی (ضدایرانی) که با اصرار و پرده‌دری می‌خواستند از او علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرند، به شدت و با قاطعیت اعتراض کرد و آنها را ناکام گذاشت.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بی‌حجابی درخواست صهیونیست‌ها برای استثمار ملت‌ها است، گفت: آنها می‌دانند که شیوه اداره جهان این است که به انسان یک مقدار آزادی ظاهری بدهی تا او فریب بخورد و گمان کند که آزاد است؛ ولی اگر جلو آنها ایستاد و آنچه آن‌ها می‌خواهند را قبول نکرد کمر به نابودی او می‌بند.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، تاکید کرد: نباید در مردم توقعاتی ایجاد کرد که نتوانیم به آن پاسخ دهیم چراکه امکانات کشور محدود بوده و امروز توقع آفرینی یکی از برنامه هایی است که دشمن در کشور دنبال می کند.