احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

روزنامه آرمان ملی در گزارشی به احتمال ائتلاف بین لاریجانی و روحانی پرداخته و نوشته است؛به‌نظر می‌رسد اگر آیت‌ا... هاشمی در قید حیات بود، همراهی لاریجانی و روحانی با او می‌توانست سبب تصمیمات خوبی شود.
یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید همواره بر این اشتراکات وحدت آفرین تاکید داشته باشند، گفت: مذاهب مختلف دین اسلام در مقابل اندک افتراقاتی که دارند، دارای اشتراکات بسیاری هستند که قرآن، نماز و قبله واحد از جمله آنهاست.

ماجرای شکست چهارده کنگره طاق کسری، خاموشی آتشکده فارس و فرو ریختن بت‌ها به هنگام ولادت رسول خدا‌(ص)، از آن هنگام تاکنون، بارها در نگارش و گویش مورخان آمده است اما، تفسیر امام راحل از این رخداد و خبر دادن از فروپاشی نظام سلطه در قرن چهاردهم (قرن حاضر‌)، تنها بر زبان حضرت امام جاری شده است. او چه می‌دید که دیگران نمی‌دیدند؟! چه کسی به او خبر داده بود؟! پیش‌بینی امام راحل مربوط به آذر ماه سال ۶۴ است، در اوج جنگ تحمیلی و هجوم همه‌جانبه قدرت‌های ریز و درشت جهانی به انقلاب نوپای اسلامی. همه شواهد از فروپاشی نظام خبر می‌داد ولی امام عزیز ما در ورای آتش و دود آن معرکه از فروپاشی نظام سلطه بین‌الملل خبر می‌دهند!
برخی گمان می‌کنند که سخن از لزوم وحدت، بنا بر مصلحت است و ما بنا بر یک نقشه و تاکتیک مجبور به حرکت مصلحتی به سمت وحدت هستیم. این در حالی است که به فرموده رهبر انقلاب موضوع وحدت بین مسلمین فراتر از یک مصلحت یا تاکتیک سیاسی است. ایشان در این خصوص در تاریخ ۰۲/۰۸/۱۴۰۰ در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام فرمودند: «یک نکته این است که اتّحاد مسلمانان یک فریضه قطعیِ قرآنی است؛ این یک چیز دلبخواه نیست؛ این را به عنوان یک وظیفه باید نگاه کنیم.
امام جمعه کرج گفت: یکی از عوامل قدرت و پیشرفت کشور جمعیت جوان است. دستگاه‌های متولی در بحث ازدواج و کمک به باروری ناباروران باید ورود کنند. این یک جهاد است در استان هم دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم را داشته باشند.
کیهان : پس از لافزنی‌های رابرت مالی، در حالی که خواب پنبه‌دانه‌ای وی و دیگر دولتمردان آمریکایی- نه درباره کلاهبرداری برجامی و نه پروژه براندازی- تعبیر نشد، غربگرایان به جای بها دادن به این موفقیت بزرگ ایران، همچنان با رابرت مالی و دیگر دولتمردان ناکام آمریکایی ابراز همدردی می‌کنند.
احمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه مرتبط به وظیفه خبرگان است، سیاست‌های کلی است و خود مقام معظم رهبری هم در این باره مثال زده‌اند. مثلا فرض کنید که مقام معظم رهبری، به اصل ۴۴ قانون اساسی که اصل خصوصی‌سازی است، عنایت داشته‌اند اما ارزیابی میزان کارایی یا مثبت‌بودن این اصل، با مجلس خبرگان رهبری است اما ارزیابی ریز، کار نهادهای قانونی مربوطه است. بنابراین نظارت خبرگان، از نوع نظارت کلان است نه نظارت ریز. نظارت ریز به عهده قوانینی است که در موارد مختلف، وضع شده است. کمیسیون تحقیق هم به نظارت کلان ورود کرده است. در مقابله با فتنه سال ۸۸ مدیریت مقام معظم رهبری، کاملا حکیمانه‌ بود. مقابله ایشان با اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ نیز حکیمانه بود چراکه دشمن را ناکام گذاشتند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه اسلامی جامعه امن است و آبرو، اموال و اخلاق و دین مردم باید حفظ شود و همه چیز آنها باید حفظ شود. ما باید قدر سلامت جامعه اسلامی را بدانیم و از سلامت دینی مالی و حیثیتی جامعه اسلامی دفاع کنیم.
روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: غلامحسین کرباسچی همچنان از انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ناراضی است و عبور از نبوی و جایگزینی یک خانم را خسران برای جبهه اصلاحات می‌داند و آذر منصوری را فردی می‌نامد که اسمش به تازگی در مسائل سیاسی مطرح شده و سابقه‌ای ندارد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به آزادسازی پول های بلوکه شده ایران گفت: گرفتن حق ایران از کشورهای غربی و آمریکا سیلی محکم به بیچاره‌هایی بود که مدام به آمریکا و اروپا التماس می‌کنند که ایران را تحریم کنید؛ این کار خیلی معنا و پیام داشت.
شایعه ردصلاحیتم بی‌اساس است /لاریجانی پدرخوانده هیچ جریانی نیست /با اصلاح‌طلبان تماس گرفتم که کاندیدا شوند/پایداری می گوید لیست مستقل می دهد

محمدرضا باهنر ازجمله چهره‌های مطرح سیاسی بود که با وجود دو دوره فاصله گرفتن از پارلمان، ترجیح داد تا بار دیگر شانس خود را برای نشستن بر روی صندلی های سبز بهارستان امتحان کند.
محسن پاک‌آیین، سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان معتقد است عملیات نظامی باکو با عدم حمایت ارمنستان از جمهوری‌خودخوانده قره‌باغ احتمالا به اهدافش خواهد رسید.
یکی از مجریان شبکه منوتو گفت: اصلاً ورق چرخیده، انگار به سال ۵۷ برگشتیم، یعنی تمام نیرویی که باید ضد جمهوری اسلامی متحد شود، همه بر ضد شاهزاده! متحد شدند. من فکر نمی‌کردم بعد از ۴۰ سال، سال ۵۷ را دوباره اینطوری لمس کنم!