احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس این هفته جلسه ندارد، گفت: با تصمیم هیئت رئیسه مقرر شد این هفته جلسات کمیسیون تلفیق برگزار و موارد ارجاعی لایحه از صحن را بررسی کرده و جلسات مجلس از یکشنبه هفته آینده برگزار شود.
روزنامه متعلق به دبیرکل مستعقی حزب کارگزاران با تاکید بر وجود سه‌دستگی و شکاف عمیق در جبهه اصلاحات تاکید کرد؛ زمان جدایی استراتژیک در این جبهه فرا رسیده و این جبهه دیگر وجود خارجی ندارد.
مشاور سیاسی رهبری انقلاب اسلامی گفت: مقامات آمریکا همه واقعیت‌های ضربات کم‌سابقه‌ای که پس از ترور سردار سلیمانی دریافت کردند را با برخی نمایندگان سبک‌مغز کنگره در میان بگذارند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه سرزنش کردن گناه‌کاران حرام است، گفت: اگر اسم‌ یا عمل ‌فرد گناه‌کار را عمومی کنید به گفته قرآن «این پخش یا عمومی کردن گناه از خود گناه سنگین‌تر است و عذاب دارد».

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران گفت: استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری علاوه بر نسل کشی موجب نابودی سرزمین و محیط زیست منطقه شده که این اقدام مغایر تمامی اهداف توسعه پایدار، مقابله با تغییرات اقلیمی و سایر کنوانسیون‌های جهانی است.

جهانگیری با انتقاد از شعارهای تند احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش تاکید کرد: فضای بین‌الملل به شدت متشنج شد با شعارهای حاشیه‌ای که یک ریال برای مردم ارزش نداشت و فقط هزینه تحمیل کرد.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چهارشنبه شب به وقت تهران درشهر «قاهره» پایتخت مصر پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور گفت که تهاجم زمینی گسترده (رژیم) اسرائیل به نوار غزه اشتباه» خواهد بود.
سیدحسن خمینی یادگار امام در پیامی درگذشت فرزند آیت الله رضا استادی را تسلیت گفت.
یکی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبه مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: ایرادات این هیات پس از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان به مجلس با تغییر واژگان در کمیسیون قضایی و حقوقی برطرف می‌شود.
دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر گفت: شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.
کارشناس مسائل بین الملل با رد ادعای غربی‌ها درباره نسبت جمهوری اسلامی و گروه‌های مقاومت گفت: آنها به غلط به جریان مقاومت می‌گویند نوچه‌های جمهوری اسلامی اما ما براساس دکترین مقاومت نیروهایی پرورش می‌دهیم که روی پای خودشان هستند. این جریان استکبار جهانی است که برای پیشبرد اهدافش نوکر و نوچه می‌خواهد.
عصرایران نوشت: سید حسن خمینی اگرچه در زمره حامیان فلسطین به شمار است ولی ادبیات متفاوتی را به کار می‌گیرد و چه بسا از ایده صلح یا تلاش برای یافتن یک چارچوب صلح با توجه به واقعیت‌های تازه به جای راهکارهای قدیمی هم حمایت کند. موضوع منحصر به مثال باواریا و آلاسکا نیست.
کیهان در واکنش به انتقاداتی که از احمدی نژاد بخاطر سکوتش در برابر جنایت غزه شده است، نوشت: احمدی‌نژاد اگر همچنان بر حرکت در مسیر عقبگرد و ارتجاع اصرار کند، به همان انحطاطی کشیده خواهد که سران فتنه (موسوی و خاتمی) سقوط کردند.
پایان یافتن تحریم های تسلیحاتی ایران، چندان خوشایند تندروهای مخالف برجام از جمله سعید جلیلی نیست، چه آنکه او برخلاف سکوت پرحاشیه اش درباره حوادث غزه، به سرعت درباره لغو این تحریم ها موضع گیری کرد و باز هم در پی انکار برآمد.
در پی جنایات اخیر رژیم صیونیستی در غزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، طی نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، خواستار به دست گرفتن ابتکار عمل برای خاموش کردن آتش این «جنگ نژاد پرستانه» شد.