دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه آحاد و گروه‌های مردمی و نهادها و سازمان‌های دولتی وظیفه دارند نقش خود را در بالندگی و نشاط جامعه عهده‌دار شوند و برای ارتقای جایگاه آن و برنامه‌ریزی برای نیازهای گوناگون مادی و معنوی آن تلاش کنند.
وزیر کشور در خصوص حواشی ایجاد شده در پی بخشنامه معاون سیاسی خود گفت: این مساله جزو موضوعات در دست رسیدگی ما است، امیدواریم با دوستان به یک تفاهم مناسبی برسیم و این کار را مدیریت کنیم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین حساسیت افکار عمومی نسبت به مسائل و موضوعات روز جامعه را یادآور شد و بر لزوم پرهیز از هرگونه حاشیه‌سازی بویژه درباره موضوعات مورد توجه جامعه تاکید کرد.
مسئولان دولتی تاکنون به دفعات از خالی بودن صندوق های بازنشستگی و تعدد آن ها ابراز نگرانی و از ارائه طرح افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه به عنوان یکی از اهداف رفع این مشکل یاد کرده است؛ غافل از این که بر فرض صحت این موضوع هم نمی توان این مساله را بهانه افزایش سنوات خدمتی برای بازنشستگی قرار داد بلکه باید با اقدامات لازم و تدابیر کارشناسی، به دنبال رفع این نقیصه رفت.
در جلسه اخیر هیات دولت هم جناب آقای رییسی بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.
بازدید رئیس سازمان اداری و استخدامی پس از رای جنجالی؛

لطیفی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری رفت

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پس از رای دیروز دیوان عدالت اداری، از مجموعه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بازدید و تأکید کرد: تنقیح و پالایش قوانین و مقررات به رفع اختلاف دستگاه‌های اجرایی و بهره‌وری نظام اداری کمک شایانی خواهد کرد.
عصرایران در واکنش به اظهارات روزگذشته وزیر میراث فرهنگی نوشت: یدواریم که اشتباه کرده باشیم و روزی که دولت سیزدهم تمام می شود، آن میلیون ها مسکن را نه، این هزار دستشویی بین راهی را بشمارد و تحویل ملت دهد که لااقل این بار مردم سرشان را بالا بگیرند و بگویند اگر تحت انواع فشارها هستیم، لااقل به همت دولت مردمی، دیگر وسط جاده ها مجبور به تحمل فشار مضاعف نیستیم... و دعا کنند به جان عزت الله خان ضرغامی!
معاون حقوقی رئیس‌جمهور به ابطال حکم انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از سوی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و گفت که بر اساس قانون، ابطال حکم رئیس‌جمهور از مصادیق صلاحیت‌های دیوان محسوب نمی‌شود.
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم "میثم لطیفی" رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد؛ لطفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود.