دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

چرا برای سیاستگذاران ما تعیین قیمت به یک موضوع حیثیتی و حیاتی تبدیل شده و با وجود ایجاد بسیاری از مشکلات، دولت باز سعی می‌کند که دست بالاتر را در تعیین قیمت داشته باشد؟ پاسخ این است که سیاستگذاران با قیمت‌گذاری، «واقعیت‌ها» را پنهان کرده و «آرزوهای» خود را تحمیل می‌کنند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به تکاپوی دولت در زمینه وضعیت رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و رایزنی با دیوان عدالت اداری، گفت: افراد دیگری هم در دولت شرایطی مانند لطیفی دارند.
به یاد داشته باشیم که در یکی از سفرهای ناصرالدین‌شاه دوربین عکاسی که پدیده‌ای جدید بود، وارد ایران شد، درحالی‌که در سفر رئیسی به آفریقا تنها هزینه و تعهدات بی‌نتیجه بر ایران تحمیل شد.
ابهامات و دورنمای احتمالی پیش روی پروژه مولدسازی یک بار دیگر در فضای اقتصادی و رسانه‌ای کشورمان مطرح شده است و انتقادات و نگرانی دلسوزان کشور را در بر داشته است. هرچند مانند بسیاری از طرح‌های نافرجام و مفسده‌زای دیگر، برای این پروژه هم اهداف و چشم‌انداز‌های روشنی تصویرسازی شده است، اما خروجی یک چنین پروژه‌ای بدون تردید مشکل‌ساز خواهد شد.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که «بنای دولت عبور از مسائل و چالش ها نیست بلکه ما در درون و قلب چالش قرار می‌گیریم»، تصریح کرد: ما باید مساله را حل کنیم. اگر چاله‌ای دیدیم برای آن باید چاره کنیم نه این‌که راه خود را کج کنیم تا آیندگان فکری برایش کنند.
سیاست باید انعطاف‌پذیر باشد و در مسیر خود همواره امکان دوربرگردان را در نظر بگیرد. حتی اگر سیاست اولیه اشتباه نباشد، از آنجا که ممکن است در طول زمان به دلایل پیش‌گفته دچار تغییر شویم و اصلاح سیاست ضروری شود، پس باید دوربرگردان در دسترس باشد نه آنکه مجبور شویم تا پایان راهی را برویم که هزینه‌زا است.
واقعیت این است که دولت و حکومت سال‌هاست بدون هیچ منطق کارشناسی، به دلیل امنیتی شدن بی‌دلیل تعدیل قیمت یک کالای مورد نیاز جامعه، به نوعی خود و مردم و مملکت را در حالت آچمز نگه داشته و قدرت تصمیم‌گیری یا هر نوع اتخاذ تصمیمی را به دلیل واهمه از تبعاتش از دست داده است و در مقابل خود را در مقامی یا موقعیتی نمی‌بیند که بتواند در برابر ابر چالش‌های کشور با مردم رک و صریح و دلسوزانه و همدردانه گپ بزند و در رفع آن بکوشد و این هیچ خوب نیست
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مردمی بودن یکی از معیارهای انتصابات دولت سیزدهم بوده است، تصریح کرد: ما مصداقی داریم در مورد یکی از مدیران که پس از اینکه گزارش شد، این مدیر ارتباطات مردمی خوبی ندارد و به اصطلاح درب اتاق‌ش بر روی مردم بسته است، پس از بررسی و قطعیت این مدیر تغییر کرد.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه گفت: گام برداشتن به سمت قواعد مالی و نظام بودجه ریزی قابل بررسی، سنجش و ارزیابی مهمترین رویکردی است که مجلس و دولت باید در کنار هم برای محقق شدن اهداف توسعه‌ای کشور بردارند.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: هیچ یک از احزاب به سراغ مسیرها و روش هایی که خلاف مسئولیت پذیری اجتماعی و خلاف پایبندی به اصول و قواعدی است که یک جریان سیاسی باید عمل کند، نروند.
رئیس‌جمهور با قدردانی از خانواده‌های فرزندپذیر، عنوان کرد: یک کودک بیش از سرپناه و غذای گرم، به مهر مادر و پدر نیاز دارد و هیچ‌چیزی معادل این نمی‌شود.