دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جوان‌هایی که تحصیلات با کیفیت دارند به ندرت تمایلی به کار دولتی دارند. درست است که کار دولتی امنیت شغلی خوبی دارد و عموما فشار و استرس کمتری دارد، ولی هم یادگیری و رشد کمتری برای جوان‌های مستعد دارد و هم حقوق و دستمزد آن قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست.
با اعلام خبر تائید مصوبه اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان و تبدیل مصوبه به قانون، دیگر می‌توان گفت که انتخابات مجلس قطعا با قانون جدید برگزار خواهد شد.
سخنگوی دولت در واکنش به افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت، گفت: دولت انتظار دارد این‌گونه تصمیمات یکجانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم اخذ نشود.
پس از چند هفته کش و قوس درمورد ابطال یا عدم ابطال حکم انتصاب میثم لطیفی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، حالا به نظر می‌رسد خداحافظی او قطعی شده است.
رئیس جمهور گفت: در تمامی تولیدات فرهنگی می‌بایست دلالت‌های محصولات بر تشویق فرزندآوری متمرکز شود به گونه‌ای که به مرور مسئله جمعیت به عنوان یک گفتمان قالب مورد توجه قرار گیرد.
هر چند فقر نیز یکی از عوامل بروز این وضع است ولی مهم‌تر از آن اختلال در قواعد حقوقی و عرفی حاکم بر روابط مردم و نیز غیبت حکومت و دولت است و اگر هم حکومت غایب نباشد به راحتی می‌توان گفت که سوگیری و تبعیض در داوری‌ها منع از مواجهه عادلانه خواهد شد. پس از دیدن این فیلم که یکی از دوستان برایم فرستاده بود، پاسخ دادم که به کجا می‌رویم؟ او بلافاصله پاسخ داد که پرسش صحیح این است که به کجا آمده‌ایم؟ بله؛ این پرسش بهتری است.
ایده‌ها نقشی اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند. در واقع توسعه هر کشور بیش از هر چیزی به متوقف کردن ایده‌ها و سیاست‌های بد و نیز اجرای واقعی و درست ایده‌ها و سیاست‌های خوب وابسته است. مغالطه‌ها و ایده‌های احمقانه باید شناسایی شوند، مورد حمله و انتقاد قرار گیرند و از سوی همگان رد و مردود اعلام شوند.
در پی مصاحبه مدیر مسئول کیهان با خبرگزاری فارس که با عنوان «توصیه‌ای برادرانه به خانم خزعلی» منتشر شده بود، روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوابیه‌ای منتشر و حسین شریعتمداری نیز توضیحاتی ارائه کرد.
مردم به درستی می پرسند برنامه های مشخص دولت برای کاهش قیمت ها وگرانی ها چیست؟ آنان به حق می گویند ما ارزانی نمی خواهیم فقط کاری کنید که هر روز با دیدن قیمت های جدید و بالاتر که هیچ متر و ملاک و معیاری ندارد، غافلگیر نشویم و ثبات قیمتی حاکم شود تا مگر نفسی تازه کنیم.
وزارت کشور اعلام کرد: اهانت به ساحت قرآن مجید در کشور سوئد، اقدامی ناشی از کینه و بغض عمیق نسبت به دین اسلام و ارزش های والای آن است؛ اقدامی که خلاف تمام ارزش های انسانی و به بهانه آزادی با توهین و جسارت به مقدسات قریب به ۲ میلیارد مسلمان انجام شد.
سن و سال اندک برخی از امامان ما نشان می‌دهد کودکان در مکتب اهل‌بیت می‌توانند به درجات بلند حتی امامت برسند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد:

وزیر کشور در یک قدمی استیضاح

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع درخواست استیضاح وزیر کشور به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد.
معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص اظهارات معاون رئیس‌جمهور درخصوص بازگشت مجدد گشت ارشاد به خیابان‌ها، از رسانه‌ها خواست که امانتداری در نقل اخبار را رعایت کنند.