دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای کمیسیون محرز شد که توافق انجام شده بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی خلاف قانون و تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر عدم تخطی از قانون اقدام راهبردی است.
لایحه عفاف و حجاب همان‌گونه که به آن ‌اشاره شد، ضمن آن که نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد، مسیر ارتکاب این جرم را هموارتر نیز می‌کند و در دیگر سوی، از هنگامی که خبر تهیه این لایحه مطرح شده است، همان برخورد نیم‌بندی که بر اساس قوانین موجود با پدیده کشف حجاب صورت می‌گرفت نیز کاهش چشمگیری داشته است! چرا؟! آیا این حرکت مصداق «‌بازی دو سر باخت‌» نیست؟!
استفان رادمیکر، دستیار سابق وزیر امور خارجه ایالات متحده

آمریکا به دنبال یک توافق هسته‌ای بسیار محدود با ایران است

نه دولت آمریکا و نه اروپایی‌ها نمی‌خواهند روند بازگرداندن تحریم‌ها را آغاز کنند، زیرا این اعتراف به این است که تلاش آنها در دو سال و نیم گذشته برای متقاعد کردن ایران برای پیوستن مجدد به برجام شکست خورده است.
رئیس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، کشور به طرف رشد اقتصادی و رشد تولید حرکت خوبی را آغاز کرده است؛ به ویژه که این رشد با فعالیت دانش‌بنیان و فناوری پایه همراه است، گفت: صنعتگران ما به این نتیجه رسیده‌اند که رشد تولید در صنعت باید با علم و دانش دنبال شود. اگر دانایی به توانایی ضمیمه شود، محصول خوب و قابل ارایه در داخل و صادرات به همراه خواهد داشت.
شریعتی، نماینده مجلس درباره اقساط ۱۹ میلیونی وام های مسکن: پیشنهاد داده‌ایم که با تلفیق بازگشت وام مسکن مهر و تسهیلات بانک‌ها، نرخ سود به ۹ درصد کاهش یابد؛ اقساط هم کمتر شود / دولت تا زمانیکه خود را ملزم به انجام این کار نداند، کاری از پیش نمی‌رود / / افراد باید بدون پیش پرداخت از دولت خانه بگیرند
معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سردشت شهر ایثار، شهادت، فداکاری، استقامت و از خودگذشتگی است.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت سیزدهم نیز بر خطاهایش واقف است، به همین دلیل تغییراتی را ایجاد کرد و برخی را از کابینه کنار گذاشت، این نشان می دهد که ضعف های خودش را پذیرفته و در جهت اصلاح ضعف ها برآمده است.