دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت گفت: اجتماع مردم کردستان برای استقبال از رئیس‌جمهوری، پیاده‌روی او در مسیر استقبال و اقامه نماز وحدت گویای امنیت و اقتدار ایران اسلامی است.
هشتمین سفر استانی رییس جمهوری در دور دوم سفرها به استان کردستان انجام شد و در این سفر علاوه بر افتتاح ابرپروژه ملی راه آهن همدان- سنندج قرار است طرح‎های کلان دیگری بهره برداری شود.
رئیس کل دیوان محاسبات در جلسه مشترک با معاون حقوقی رئیس جمهور به موضوع خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: کارشناسان معتقدند در واگذاری‌ها به بخش خصوصی میزان کمی از اهداف مدنظر محقق شده و باید برای این موضوع تدبیر جدی شود.
سخنگوی دولت گفت: حمایت از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مالی برای تحقق رشد اقتصادی در سال آینده، اشتغالزایی، مهار و کاهش تورم و همچنین اصلاح ناترازی‌های نظام بودجه‌ای، مالی و انرژی از محورهای اصلی کلیات بودجه ۱۴۰۳ است.
وزیر کشور به مزایای الکترونیکی‌شدن پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تقویت دولت الکترونیک، سهولت دسترسی و کاهش هزینه‌ها انجام شد و موفقیت‌آمیز بود.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نظام جمهوری اسلامی با اهداف بلندی که داشت و فداکاری‌هائی که مردم ایران برای به وجود آوردنش کردند و شهدائی که برای حفاظت از آن دادند، شایسته انتخابات با بیشترین مشارکت است.
شرق نوشت: گروهی از دولتمردان و سیاسیون اعتقادی به استقلال بخش خصوصی و فعالیت آزادانه آن ‌به‌عنوان یک جامعه صنفی مطالبه‌گر ندارند. انتخابات خردادماه گذشته اتاق بازرگانی و جروبحث‌های گسترده‌ای که به‌دنبال آن اتفاق افتاد، بهترین شاهد مدعای بالا و نیز پرونده بسیار جالبی برای درک بهتر شرایط فعلی کشور و ریشه‌یابی معضلات فراوان پیش‌رو است.
به بچه ها گفتم جلسه امروز سیاسی نیست، گفتمانی است. گفتم حواستون باشه آقای رییس‌جمهور وقتی دارند شما رو دعوت می کنند یعنی می خواهند برای همه جا بیندازند که نوجوانان خیلی مهمند. قدر این اعتماد رو بدونید و محکم پیش برید و پر کار و با نشاط آینده را بسازید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: حزب جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی به عنوان صد و چهلمین حرب کشور از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت گرفت.
معاون وزیر خارجه سوریه در هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بسیار خوشحال کننده است که توافقنامه‌های منعقد شده در سفر رئیس جمهور رئیسی نهایی شده‌اند و شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
مسعود پزشکیان با اشاره به معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی گفت: توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندنشان از اصول قانون اساسی است؛ لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند، اما، چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روز به روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود.
اطلاعات نوشت:عبدالناصر همتی اخیراً توئیت زد که: تأیید عدم تحقق ۳۰ درصدی درآمدهای بودجه دولت در ۷ ماه اول سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، با برداشت سنگین بانکها از بانک مرکزی و در نتیجه رشد بی‌سابقه پایه پولی (چاپ پول) مطابقت دارد. سلطه مالی دولت بر سیاستهای پولی عملاً دست بانک مرکزی را برای کنترل تورّم بسته است...