دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز گرد هم آمدیم تا به فریاد مردم مظلوم فلسطین پاسخ دهیم گفت: ما امروز گرد هم آمده‌ایم که درباره یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام و یکی از فجیع‌ترین جنایات بشری، تصمیم تاریخی بگیریم.
رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به ریاض گفت: این نشست مورد انتظار همه مردم به‌ویژه امت اسلامی است تا سران کشورهای اسلامی که گرد هم می‌آیند، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را مطرح کنند و به تصمیم قاطعی برسند که کاملاً اجرایی و عملیاتی شود.
براساس برنامه اعلام شده، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران صبح شنبه برای شرکت در نشست‌اضطراری سران سازمان همکاری‌اسلامی در ریاض، آن‌هم با محوریت تحولات سرزمین‌های اشغالی، به عربستان‌سعودی سفر خواهد کرد؛ سفری که از جنبه‌ای مختلف، دارای اهمیت راهبردی است.
روزنامه جوان نوشت: مطابق نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده، یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش مشارکت، مسائل اقتصادی و سفره مردم است. نکته مهم در این رابطه که حائز اهمیت فراوان می‌باشد، فاصله میان واقعیت‌های میدانی با اذهان عمومی است که متأسفانه به دلیل ضعف رسانه‌ای دولت در انعکاس فعالیت‌ها و دفاع از کارنامه‌اش این فاصله کم هم نیست.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از ساختمان در حال ساخت موزه ملی علوم و فناوری از آمادگی وزارت علوم برای حمایت از این پروژه خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور در این محل برگزار شود.

سفیر ایران در بغداد پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به همتای عراقی خود در خصوص جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را تحویل «عبدالطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق داد.
بهادری‌جهرمی درباره ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گفت: بلافاصله پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، مکاتبات لازم از سوی دفتر هیئت دولت با دستگاه‌های مرتبط فوراً صورت گرفت تا در مهلت مشخص شده، لوایح تدوین و به مجلس تقدیم شود.
رئیس دولت سیزدهم توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای در زمینه‌سازی برای تسهیل روابط با کشورهای همسو، بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان‌ها را در تقویت مناسبات و تعاملات ایران و ازبکستان مورد تاکید قرار داد.