دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

حجت الاسلام رئیسی وقایع غزه و کشتار هزاران زن و کودک بی‌گناه در این منطقه و همچنین ظلم تاریخی به ملت ایران را جلوه‌ای از خواست آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان او برای ملت‌های منطقه دانست.

رئیس جمهور هدف‌گذاری برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در قدم اول تا سطح 500 میلیون دلار را کاملاً امکان‌پذیر دانست و گفت: با توجه به زمینه‌های مختلف همکاری در بخش نفت، گاز، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و داروسازی دستیابی به این هدف در دسترس است.
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» همتای تاجیکستانی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه، عازم تاجیکستان شده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی دوشنبه شد.
رئیس جمهور درباره حرف های یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی درباره استفاده از بمب اتم علیه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه گفت: امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در خطرناک دانستن وجود این رژیم تروریست برای جامعه بشری و ضرورت مقابله با آن و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین بر همگان اثبات شده است.
رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به تاجیکستان و ازبکستان،‌ گفت:‌ درسیاست خارجی دولت ارتباط با کشورهای همسایه مسلمان همسو جزو ویژگی‌ها است و مسئله آسیای میانه و کشورهای آن موضوعی است که ما از ابتدای دولت تاکید کرده‌ایم که ظرفیت بسیار قابل توجهی در این کشورها وجود دارد.
رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «تعیین مناسبت­‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» را ابلاغ کرد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح فردا چهارشنبه به دعوت رسمی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، به منظور دیداری رسمی به این کشور سفر خواهد کرد.
میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی در ابلاغیه ای به تمامی دستگاههای اجرایی، پیرو بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاههای اجرایی را ابلاغ کرد.
دستاورد اصلی را یک بار مقام رهبری در سخنانی با هیات دولت به روشنی توضیح دادند تا آنجا که یادم است، تورم، اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری و وضعیت نابرابری است. در واقع کارهای مثبتی که در اقتصاد انجام می‌شود در نهایت باید در این شاخص‌ها خود را بازتاب دهند، بقیه موارد ذاتا دستاورد نیست، بلکه به علت نقشی که در این شاخص‌ها دارند دستاورد محسوب می‌شوند.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم، تنور انتخابات در جبهه اصول‌گرایی برخلاف جریان اصلاح‌طلبی گرم شده است و از گوشه و کنار خبر تلاش‎ها و برنامه‌ریزی‎ها در میان تشکل‌های این جریان به گوش می‎رسد.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش مشترک جهانی برای آتش‌بس فوری، رفع محاصره و امدادرسانی به مردم مظلوم غزه حمایت می‌کند، تاکید کرد: تداوم کشتار مردم فلسطین خون همه ملت‌های آزاده جهان را به جوش آورده است و تبعات این کشتار پیامدهای فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

همسر رئیس دولت سیزدهم در نامه‌ای خطاب به همسران روسای جمهور کشورهای اروپایی نوشت: از همسرتان بخواهید،قتل کودکان و زنان بی پناه فلسطینی را محکوم کنند و برای برقراری صلح به اقدامات فوری و موثری دست بزنند.