دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم برقراری هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه، گفت: این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.
مساله کاهش فرزندآوری مهم است و اتفاقا یکی از اولین موضوعاتی است که باید مورد توجه سیاست‌گذاران قرار گیرد. ولی راه‌حل‌های این دولت نه تنها آن را بهبود نبخشیده که بدتر هم کرده و فاجعه‌بارتر اینکه، هزینه‌های گزافی روی دست مردم گذاشته، ولی خروجی آنها کاملا منفی بوده و زاد و ولد را تا چند درصد هم کاهش داده است.
واقعیت آن است که مرجع رسمی آمار در ایران نه بانک مرکزی بلکه مرکز آمار است که با توجه به داده های آماری مختلف از اقتصاد ایران در شرایط مختلف آمارهایی را بر اساس دستورات سازمانی خود ارائه می دهد.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله جنتی را به ایشان، خانواده آن مرحومه و سایر بستگان تسلیت گفت.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: فعالیت‌های انتخاباتی هر نامزد با هزینه‌های اعلام شده در سامانه تطبیق داده می‌شود. اگر در عمل شاهد باشیم که هزینه‌های محدودی ثبت شده باشد اما تبلیغات گسترده انجام شده باشد، این خود یکی از موجبات رسیدگی و بررسی بیشتر است.
رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر نروژ با بیان اینکه حماس، دولت قانونی، منتخب و مشروع غزه است، تصریح کرد: جنگ با حماس جنگ با دموکراسی است.
مشخص نیست این آمارها از کجا نشات می گیرد و باید در جامعه بررسی کرد که آیا این آمارها درست است یا نه. البته این آمارها مورد پذیرش مردم نیست و سطح اعتماد مردم به این آمارها مناسب نیست عموم جامعه با گوشت و استخوان خود کاهش درآمد، افزایش گرانی و تورم را درک می کند.
معاون اول رئیس‌جمهوری با هدف حضور در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای و گفت‌وگوهای دو و چندجانبه برای توسعه روابط اقتصادی و بازار گشایی برای کالاهای ایرانی در چین تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، اقدامات اخیر این قوه در استان خوزستان که منجر به وصول حدود ۳۷ همت از مطالبات شرکت‌های پتروشیمی شد را به عنوان یکی از مصادیق کمک قوه قضائیه به دولت در بخش وصول مطالبات، عنوان کرد.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم، گفت: سخنان دیروز سیدحسن نصرالله حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک‌کش اسرائیل بود و روزها و هفته‌های آینده نیز حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.
معاون اول رئیس جمهور فردا در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی واردات چین سخنرانی می‌کند.
رییس‌جمهور با توجه به مسایلی که در آتی در دستور کار است، مسکن را مهمترین مسئله استان ذکر کرد و گفت: مسئله اشتغال تحصیل کرده ها نیز از مطالبات مهم مردم کردستان است که با فعال شدن حوزه های کشاورزی، صنایع، گردشگری و بازگشت کارگاه های نیمه فعال در استان بخشی از این مسایل حل شده است.