دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

انتخابات اتاق بازرگانی در دوره دهم را باید یکی از عجیب‌ترین انتخابات برگزارشده در ایران دانست. انتخاباتی که از روز نخست با ابهامات بسیاری روبه‌رو بود و همچنان پس از گذشت 4 ماه از برگزاری آخرین مرحله آن، یعنی انتخابات رئیس و هیات‌رئیسه مشخص نیست موضع دولت درباره آن چیست.
اگر امروز شرکت های بزرگ و دارای تکنولوژی روز در بخش انرژی بیایند و در صنعت انرژی ما سرمایه گذاری کنند به نفع ما و به ضرر رقبای منطقه ای است. یعنی الان می توانیم خیلی بیشــتر از اینها نفت را صادر کنیم و پول آن را صرف تاسیســات زیربنایی مثل پالایشگاه ها، نیروگاه ها و بندرگاه ها کنیم و در زمینه زیربنایی یک ســرمایه گذاری مهم انجام دهیم. لذا همان طور که گفته شد مشکل در سیاست خارجی است.
رئیس جمهور در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید عربستان گفت : در جریان جنایات بی‌سابقه رژیم صهونسیتی و حامیان غربی‌اش در غزه موضع یکپارچه و واحد جهان اسلام می‌توانست به شکلی موثرتر مانع ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های حامیان غربی‌اش شود.
رئیس‌جمهوری گفت: آمریکا تلاش می‌کند آنچه را در حمایت از رژیم صهیونیستی و تأمین منافع نژادپرستانه خود نتوانسته در میدان محقق کند، با تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل دنبال کند.
تمرکز دولت محترم باید بیشتر بر روی پروژه‌های نیمه تمام ملی و منطقه‌ای باشد که در نهایت به ارتقای جایگاه ایران در منطقه و تسهیل در روابط تجارت خارجی، حمل و نقل و ترانزیت برای افزایش تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی از استان کم برخوردار سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتغال مولد در منطقه‌ای که از نظر اقلیم و آب و خاک و نیروی انسانی نیازمند توجه است، می‌تواند توسعه را به همراه داشته باشد.
رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملت‌های منطقه، دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح تجارت بین ایران و پاکستان متناسب با مناسبات دوجانبه نیست، گفت: با کاهش عوارض گمرکی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، سطح مناسبات اقتصادی رشد قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با زیر سؤال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

رئیس جمهور با اشاره به جلوه‌های سیاسی و اجتماعی زیارت در کنار اثرات معنوی آن، دیپلماسی زیارت را یکی از راه‌های تعمیق ارتباط با سایر کشورهای اسلامی خواند و اظهار داشت: نمایش وحدت مسلمین و خلق تصاویری از شکوه و عظمت اسلام، آورده بزرگی است که با هیچ رویداد دیگری قابل مقایسه نیست

مشاور سیاسی رهبری انقلاب اسلامی گفت: درس نگرفتن نتانیاهو از اشتباه آمریکا، شرایطی به مراتب فاجعه‌بارتر را به رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شناسایی فوری عاملان قتل داریوش مهرجویی کارگردان مطرح کشورمان به همراه همسرش، در تماس تلفنی با سردار رادان، از اهتمام و تلاش های کارکنان فراجا تقدیر و تشکر کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر می توانند الگوهای ممتاز را در عرصه های محتلف از جمله ورزش و سینما ارائه معرفی کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به سیر همکاری‌های ایران و اتحادیه اوراسیا در سال‌های اخیر گفت:‌ متن توافقنامه دائم تجارت آزاد اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و در گام نهایی، پس از اعلام نظر کشورهای عضو به امضا خواهد رسید.