دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

برخی شاید در تشریح چیستی نظامی که «جمهوری اسلامی» نام گرفته، جمهوریت را رأی مردم و اسلامیت را رأی خدا بدانند و این دو را در نظام حاکم بر ایران، امور جداگانه‌ای تصور کنند.
ارزیابی از عملکرد دولت شاخص‌های معینی دارد که اغلب قابل سنجش است. برخی از آنها حتی اگر گزارش رسمی هم منتشر نشود، مردم همگی آن را حس می‌کنند.
وی‌افزود: امروز در مقابل دیدگان همگان، این جنایات هولناک جنگی و ضد بشریت صورت می‌گیرد؛ نظم فعلی جهانی باعث این جنایات است و باید تلاش‌ها برای ایجاد نظم نوین جهانی با یک مساعدت و همراهی کشورها، صورت بگیرد تا نظم جدیدی در جهان شکل بگیرد و برای ایجاد این نظم، تلاش جدی لازم است.
با آمدن و رفتن این و آن مشکل فساد حل نمی‌شود و این تحلیل‌ها هم فسادنمایی نیست و ربطی هم به سابقه هیچ فرد مسوولی ندارد. بنا بر این اصرار بر پرداخت بیش از سه میلیارد دلار به یک نفر، بدون اطلاع اصلی‌ترین مقامات دولت، بدتر از بی‌اطلاعی آنان و فساد رخ داده است و این عذر بدتر از گناه شمرده می‌شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور حکم دادگاه تجدید نظر سوئد برای حمید نوری را کاملا غیر منصفانه دانست و گفت: سوئد دادرسی ناعادلانه و حکم ظالمانه‌ای را به نمایش گذاشت.
دنیای اقتصاد نوشت:رئیس انجمن نظارت بر دهمین انتخابات اتاق ایران، طی نامه‌ای به دبیر انجمن، اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت اطلاعات برای انتخابات اتاق را اعلام کرد. در این نامه صراحتا ذکرشده که وزارت اطلاعات صلاحیت حسین سلاح‌ورزی را برای انتخابات تایید نکرده‌است.