دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون امور کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است تغییر معاون سیاسی وزیر کشور بر روند استیضاح وحیدی اثر بگذارد و نمایندگان استیضاح‌کننده از درخواست خود منصرف شود.
برای تحمل این شرایط سخت که تورم 40 درصدی یکی از عوامل آن است و فشار اصلیش متوجه مردم و بیشتر از همه اقشار محروم جامعه است در واقع توجیه سیاسی معقولی وجود ندارد و اگر کسی بپرسد چرا ما باید در چنین اوضاعی به سر ببریم، پاسخ قانع‌کننده‌ای نداریم مگر اینکه مثل همیشه به شعاردادن متوسل شویم و از ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها و تقدم منافع جناحی عبورکنیم.
توصیه مهم رئیس‌جمهور به احزاب و تشکل‌های سیاسی

هدفتان از کسب قدرت، اجرای عدالت و گره‌گشایی از مردم باشد

رئیس‌جمهور فلسفه وجودی و کارکرد احزاب و تشکل‌ها را اصلاح امور جامعه دانست و گفت: تلاش برای رسیدن به قدرت، زمانی ارزشمند است که هدف، اجرای عدالت و گره‌گشایی از کار مردم باشد.
یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه دولت‌ها خدمت‌رسانی به مردم، تامین نیازهای آنها و ارائه راه‌کارهای هرچه آسان‌تر و دست‌یافتنی‌تر برای تامین این نیازهاست. بنابراین باید پذیرفت که سکوهای مجازی در ایران عزیز ما که بر اساس آمار موجود تعداد آنها نزدیک به ۴۰۰ و یا متجاوز از ۴۰۰ سکوست، نقش یک دولت را بر عهده‌ دارند! «دولت موازی‌»! که سکوهای مجازی اعضای کابینه آن هستند! و صد البته بیرون از ‌اشراف و نظارت نظام بر آنها.
رئیس جمهور با بیان اینکه پیگیری و اجرای صحیح و کامل مفاد قانون اساسی، ضامن استقلال و آزادی است و می‌تواند به رفع مشکلات مردم، افزایش رضایتمندی و اطمینان و اعتماد عمومی منجر شود، از اعضای «هیات پیگیری اجرای قانون اساسی» خواست در راستای ارتقای بهره‌مندی مردم از مواهب آن اقدام کنند.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: دولت در مقابل تنگناها و شرایط سخت و دشواری که در تابستان 1400 بر کشور حاکم بود ضعف و یأس از خود نشان نداد بلکه با حضور میدانی، مدیریت جهادی و انقلابی وارد عرصه خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم شد.
سخنگوی دولت درباره تقلب در آزمون سراسری کنکور و حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش، گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است.
اگرچه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی اعلام آمادگی کرده اما این اقدام نیاز به تائید شورای نگهبان دارد و وزارت کشور باید به شورا اطمینان دهد که زیرساخت‌های لازم برای برای برگزاری انتخابات الترونیکی را فراهم کرده است.
معیشت مردم به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه دولت باید در برنامه‌ریزی‌ها به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و تمامی تصمیم‌سازی‌ها با تمرکز بر این موضوع انجام شود.
رئیس جمهوری با اشاره به ابراز نگرانی خانواده‌های شهدا از بی‌حجابی‌ها در جامعه گفت: حتماً این بساط کشف حجاب جمع می‌شود، برخی از افراد بی‌حجاب غافل هستند و بی‌اطلاع که باید به آنها آگاهی دهیم، اما برخی با برنامه دشمن آمده‌اند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با همکاری و کمک گروه‌های جهادی و مردمی و همچنین بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های فناورانه و ارتباطی به‌دنبال این است تا زائران اربعین حسینی، زیارتی آسان، ارزان، منظم و ایمن داشته باشند.