دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش کرد که «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در سپتامبر (ماه آینده میلادی) در نیویورک در خصوص برجام و طیفی از موضوعات دیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد. خبرگزاری کیودو در گزارش خود نوشت که نخست‌وزیر ژاپن نیز قصد دارد در دیدار با رئیسی بر وجود امنیت و ایمنی در تنگه هرمز تأکید کند.
اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تکذیبیه آقای غلامحسین اسماعیلی و خلاف واقع دانستن تیتر شماره ۵۲۹ هفته نامه ۹ دی، از آن نشریه خواست تا مطابق قانون مطبوعات، پاسخ های ارسالی منتشر شود.
وزیر کار با اشاره به تحقق یک میلیون شغل در سال تاکید کرد:

دولت یک درصد نرخ بیکاری را کاهش داد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی به مردم داده بود، به ثمر نشست و کاهش یک درصدی نرخ بیکاری و افزایش اشتغال پایدار را شاهد بودیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشارکت انتخابات در سایه رقابت، بالا می‌رود، اما رقابت سالم زمانی رخ می‌دهد که از سطح مباحث زرد به سمت نیاز‌های واقعی جامعه رفته باشیم.
در روزهای اخیراعلام تصمیم های جدید وزارت صنعت برای افزایش قیمت ارز واردات ۳ گروه کالایی شامل گوشت قرمز، چای و قطعات خودرو از ۲۸۵۰۰تومان به حدود ۴۳هزارتومان (انتقال از تالار اول نیما به تالار دوم) این نگرانی را ایجاد کرده که موج تازه گرانی در راه بوده و دسترسی مردم به مواد پروتئینی و خدمات اساسی را محدودترکند.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: پیگیری موارد اولویت‌دار کشور از اهمیتی مضاعف برای دیوان محاسبات برخوردار است و از این رو، با یک برنامه‌ریزی هدفمند، رویکرد این نهاد نظارتی را از «همه‌رسی» به «مهم‌رسی» تغییر داده‌ایم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیانیه معاون معزول وزیر کشور پاسخ داد:

حیدری: چه کسی به معاون سابق وزیر کشور ماموریت دخالت در انتخابات را داده بود؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کشور، در واکنش به بیانیه سیاسی معاون معزول وزیر کشور علیه مجلس که در خبرگزاری رسمی دولت منتشر شده است، در نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، نسبت به گروهی خاص که در درون دولت مقابل برنامه های دولت برای اصلاح امور و همدلی قوا تلاش می‌کنند هشدار داد.
وزیر کشور، مشارکت حداکثری را عامل مهم و اصلی برای ناامید ساختن دشمنان و خنثی کردن نقشه‌های بدخواهان نظام و ملت دانست و ادامه داد: جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای اینکه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند، ادامه دارد.
نمی‌دانم که مسوولان حکومتی که فعلا تمام‌قد درگیر مساله حجاب هستند و برای آن خط و نشان می‌کشند، تا چه اندازه از دیدن این آمار خواب راحت را تجربه خواهند کرد؟ برای نخوابیدن مدیران نیازی نیست که مصادیق را ببینیم. علم آمار برای همین در اختیار ماست تا با عدد و رقم واقعیت جامعه را دریابیم. تمام آنچه نوشته شد از آمار رسمی است. توصیه به نخوابیدن هم نمی‌شود، چون وضع بدتر می‌شود. توصیه اصلی به اصلاح سیاست‌ها و انتخاب اولویت‌های درست است. برچیدن بساط فقر و تورم را در اولویت قرار دهید.
که اکثریت ندارند هر ایرانی وطن پرستی حتی اگر مخالف جمهوری اسلامی باشد قدر امنیت را می‌داند و همین طور نعمت ثبات را برای زندگی و کسب و کار و هیچ ایرانی هم نیست که در ضرورت مقابله با تروریسم و توطئه‌های ریز و درشت دشمنان شک و تردید داشته باشد و قدر امنیت و ثبات را نشناسد و حوادثی از این دست را محکوم نکند.
براساس تقسیمات جدید کشوری صورت گرفت

یک روستا در ایران شهر شد

براساس تقسیمات جدید کشوری روستای «شیرینو» به شهر ارتقا یافت
رئیسی طی سخنانی با بیان اینکه کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ کمیته‌ای ملی است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با این کمیته هستند، بر ضرورت جبران خسارت افرادی که حقوقشان تضییع یا دچار خسارت شده‌اند تاکید کرد.