دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتزیک ریاست جمهوری با تاکید بر این که اف ای تی اف با یک اراده سیاسی ملی قابل حل است، گفت: باید این مساله فارغ از گرایش‌های سیاسی و با توجه به نظرات کارشناسی ارائه شده بررسی و درمورد آن تصمیم گرفته شود.
سعید حجاریان در یادداشتی شروط پیشنهادی خود برای سنجش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح و تاکید کرد: «طبعاً پایش و ارزیابی پیوسته نهادهای انتخابی و انتصابی، به شرط حصول نتایج سنجش‌پذیر فوایدی در پی دارد اما درباره شروط و امتحانات به‌نظر می‌رسد تفکر و جریان اصلاح‌طلبی باید ملاحظات خود را لحاظ کند تا اولاً، نامزد مورد نظر خود را براساس آن معرفی کند و ثانیاً قادر باشد نامزدهای رقیب را نقد و ارزیابی کند.»
ربیعی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اثر تصویب لوایح FATF بر بهبود روابط بانکی و مالی بین المللی ، دولت سهولت موضوع را از طریق مقام معظم رهبری پیگیری و ایشان نیز دستور رسیدگی مجدد به موضوع را داده‌اند.
عضو هیات رئیسه مجلس تذکر ۳۱ نماینده به ظریف درباره لزوم دقت در روابط با چین و عدم تکرار اشتباه زمان برجام و فرصت سوزی در روابط دو کشور را قرائت کرد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم، گفت: شرایط ما با سال ۲۰۱۵ متفاوت است آن روز که درباره برجام مذاکره می‌کردیم، ۶ شمشیر قطعنامه و «پی ام دی» بالای سر ما بود اما این شمشیرها امروزشکسته شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد:

جزئیات نامه رهبر معظم انقلاب به روحانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نامه رهبر معظم انقلاب به حسن روحانی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
رییس جمهوری گفت: درامد نفتی کشور از ۱۱۹ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۰ به کمتر از ۱۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید ما با این وجود صف‌های طولانی و بحران کالا نداریم.
محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا و از سفیران دولت احمدی نژاد به موضوع رئیس جمهور نظامی پرداخته و این ویژگی را مثبت می‌داند و با اینحال تاکید می‌کند که شرطی کافی برای ریاست جمهوری نیست.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه متشکل از اعدادی قابل کم و زیاد کردن است و نیازی به رد کلیات آن در مجلس وجود ندارد، البته این موضوع از اختیارات نمایندگان خواهد بود و ما اعلام می‌کنیم، آنچه که برای تصویب نهایی به مجلس ارائه کرده‌ایم، بدون نقص نیست و هر تغییری که لازم است، داده شود.
بهانه‌هایی که هرگز برای دولت رنگ نباخت؛

دولت قبل، ترامپ و مجلس؛ فرمول فرار "روحانی" از پاسخگویی

در هفت سال مدیریت اجرایی کشور توسط حسن روحانی، یا تمامی مشکلات تقصیر دولت قبل بوده و یا ترامپ مادر تمامی مصائب قلمداد شده و اخیراً هم پس از واشنگتن دی‌سی سراغ بهارستان رفته و مجلس را عامل مشکلات کشور می‌داند.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه دقایقی پیش برای برگزاری هفتمین دور کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی ایران و عمان وارد مسقط شد.