دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رییس‌جمهوری تامین واکسن کرونا را از اصلی‌ترین اولویت‌های کشور خواند و گفت: با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، دولت تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را برای رفع نیازهای مردم به‌کار گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نخواهدکرد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

کاش آقای قالیباف کمی صبوری می‌کرد

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها گفت: رییس جمهوری تا پایان وقت اداری امروز (چهارشنبه) فرصت ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها را داشت ولی ای کاش رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمی صبوری می‌کرد.
سفیر ایران در یمن پس از اعلام تحریمش از سوی آمریکا گفت: از ترامپ قماربازتشکرمی کنم که در روزهای آخرریاستش با تحریم یک سفیراصراردارد چهره واقعی دولت ایالات متحده وعدم پایبندی این رژیم به قواعد بین‌المللی را نشان دهد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

۸۲ درصد درآمدهای کشور در اختیار ۳۵ شرکت دولتی

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از مجموع ۳۸۲ شرکت،۳۵ شرکت ۸۲ درصد درآمدهای شرکت‌های دولتی و انتفاعی وابسته به دولت را در اختیار دارند.
سخنگوی دولت گفت: در صورتی که نتوانیم نفت را در بازار جهانی به فروش برسانیم پیش بینی شده است با مشارکت دادن مردم در خرید نفت و فروش داخلی این درآمد محقق شود.
رئیس‌جمهور گفت: هدف اصلی از تروریسم و تحریم، فشار بر ملت‌ها و دولت‌های قانونی و مستقل منطقه است، لذا کاملاً شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم چرا که در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کردیم.
قالیباف در نشست تقدیر از منتخبان جشنواره شهید مدرس:

ایران آنقدر ظرفیت دارد که می تواند ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد که در یک دوره ۵ ساله و با تصویب یک برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به کشور بازگردد.
روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد:

این روزها شاهد سوء‌استفاده بدخواهان از اختلافات درونی هستیم

رییس جمهوری با بیان اینکه همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم، گفت: شاهد بهره‌برداری و سوء استفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم.
ظریف در توییتی خطاب به همسایگان ایران در خلیج فارس:

با غرب درباره منطقه مذاکره نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه در توییتی خطاب به همسایگان ایران در خلیج فارس نوشت: به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افراد دارای معلولیت باید از تمامی حقوق انسانی و قانونی برخوردار باشند، گفت: توانمندی افراد دارای معلولیت می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت کشور قرار گیرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با دوستانه خواندن روابط تهران و لیسبون، با اشاره به جایگاه پرتغال به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرد و گفت: پرتغال میتواند نقشی فعال در روابط ایران و اروپا بازی کند.
دبیر ستاد انتخابات کشور از تمهید مقدمات انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد و گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها در سطح شهر از ۲۰ اسفند ماه و در سطح روستاها و تیره‌های عشایری از ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد.
رئیس جمهور با گرامیداشت روز دانشجو، شانزدهم آذر را نماد خردگرایی، آزادی‌خواهی و روز تجلیل از مبارزات سرنوشت‌ساز دانشجویی دانست و اظهار داشت: قدم‌های استوار دانشجو، همواره همگام و همراه با ملت بزرگ ایران بوده و دانشجوی این سرزمین به همان اندازه که در عرصه دانش فعال است، در صحنه دفاع از کیان و هویت دینی و ملی خود نیز امیدآفرین و فداکار است.
عنابستانی با اشاره به بیانیه شورایعالی امنیت ملی:

دولت با اجرای قانون اقدام راهبردی عزت خود را حفظ کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است اگر دستگاه دیپلماسی به‌دنبال رویارویی قدرتمندانه با جهان است با کمک این قانون می‌تواند عزت را حفظ کرده و باعث سست شدن تحریم‌ها شود.
ظریف خطاب به همتای آلمانی:

دست از نقض برجام بردارید

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت : به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید.
اگرچه در روزهای گذشته برخی اخبار درباره احتمال برگزاری مراسم 16 آذر با حضور رئیس جمهور به گوش می رسید اما امروز مشخص شد رئیس جمهور برنامه برای شنیدن صدای دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی در روز دانشجو ندارد.
عاون اول رییس جمهوری با تاکید بر پیگیری جدی برای تامین کالاهای اساسی و دارو برای سه ماه پایانی سال، گفت: با دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی که کالا وارد نکردند، برخورد جدی می‌شود.