باقری با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد

دیدارهای دیپلماتیک سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه بریکس با دیدار با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه ادامه یافت.
تصویر باقری با دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرده است، در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در حاشیه نشست وزیران امور خارجه بریکس با ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه دیدار و رایزنی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در ابتدای این دیدار از پیام‌ها و تماس‌های تلفنی و حضور وزیر خارجه و دیگر مقام‌های روسیه در سفارت ایران برای ابراز همدردی و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید تقدیر کرد.

باقری با اشاره به اهتمام ویژه آیت‌الله رئیسی به توسعه و تعمیق روابط راهبردی بین ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف، بر عزم و اراده راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم و تقویت این رویکرد تاکید و اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌هایمان برای اجرای طرح‌های راهبردی بین دو کشور که در راستای منافع عالی دو کشور است، استفاده خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر تسریع در اجرای طرح خط آهن رشت- آستارا، بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های بخش شرقی راهگذر شمال - جنوب را حایز اهمیت دانست.

باقری تاکید کرد که پیشبرد و تکمیل کریدور‌ها مبتنی بر خواست و اراده ملی است و این رویکرد در آینده نیز تداوم خواهد یافت.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فقید، بر اهتمام مقام‌های عالی کشورش برای تحقق و اجرایی شدن توافق‌های روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر آتی خود به ایران به‌منظور پیگیری تحقق و تکمیل طرح‌های راهبردی فیمابین دو کشور از جمله کوریدور شمال - جنوب، تاکید کرد روسیه درصدد است کریدور شمال- جنوب را با دیگر کریدور‌ها نیز مرتبط کرده و زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه ترانزیت را افزایش دهد.

منبع: میزان

681997