عزم ایران در تقویت چند جانبه گرایی در آسیا

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: برگزاری نشست وزرای مجمع گفتگوی همکاری آسیا در این مقطع، نمایانگر عزم ایران در استفاده از همه فرصت‌ها برای تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و همگرایی در آسیا است.

تصویر عزم ایران در تقویت چند جانبه گرایی در آسیا

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقری کنی دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز نشست وزرای مجمع گفتگوی همکاری آسیا به ریاست ایران در تهران با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: این نشست فرصتی فراهم آورد تا نمایندگان دولت‌های عضو و دبیران کل سازمان‌های بین‌الدولی آسیایی در خصوص موضوعات دستور کار نشست و چشم‌انداز فعالیت‌های مجمع بحث و تبادل نظر نمایند.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: در این نشست همچنین دو سند اصول حاکم بر فعالیت‌ها و آئین‌کار مجمع برای اولین بار به تصویب رسید. برگزاری این نشست در این مقطع نمایانگر عزم ایران در استفاده از همه فرصت‌ها برای تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و همگرایی در آسیا است.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تهران و با حضور مقامات داخلی و خارجی صبح دوشنبه چهار تیر ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

۴۱ هیات از وزیران و سازمان‌های بین المللی در این اجلاس شرکت کردند.

این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی فراهم می‌کند و نشان دهنده تمایل کشورهای آسیایی به چندجانبه گرایی و فراگیری است.

منبع: ایرنا

693987