دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور ویدیو کنفرانسی حسن روحانی، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.
وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و تاکیدکرد که بر اساس این مصوبه افرادی که قبل از سال ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند بدون تشریفات اداری در قالب رسمی و پیمانی استخدام خواهند شد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی از گزارش­‌هایی که می رسد این است که در مهدکودک­ هایی دارد سند 2030 اجرا می شود که مدیریت آن با آموزش و پرورش نیست، هیچ بخش آموزش و پرورش درصدد اجرای سند 2030 نیست.
وزیر امور خارجه درگذشت والده نماینده مردم مشهد مقدس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم. این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست.
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به این سازمان در واکنش نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی هشدار داد که به هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ می‌دهیم.
دویست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، روز یکشنبه به بررسی نحوه اقدام دولت در رابطه با لایحه بودجه 1400 که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت عودت داده شده است، اختصاص یافت.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی کردن صحنه هنر نیست. اگر محبوبیتم به صفر هم برسد حتما پای کشور می‌ایستم. انسان باید در سختی‌ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی برق بود اما روستاها برق نداشت و چرا جاده ها آسفالت نمی شد درصورتی که آسفالت وجود داشت؟ سیاست بر این بود روستایی نباید به شهر دسترسی داشته باشد. بردن امکانات رفاهی به روستاها کار بزرگی بود که پس از انقلاب اسلامی رخ داد.
رییس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: هرکس با این گفتمان که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، زاویه داشته باشد، ما نمی‌توانیم او و فعالیت‌هایش را تایید کنیم. این گمانه زنی‌هایی هم که اخیراً در رسانه‌ها و محافل سیاسی مطرح می‌کنند، کذب است و جبهه پایداری کاملاً با تمسک به گفتمان انقلاب در اوج اتحاد و همبستگی قرار دارد.
ورود لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس تا زمانی که کلیات آن رد و بار دیگر بودجه به دولت برگشت حدود ۶۲ روز طول کشید، دوره ای که تغییر و تحولات زیادی در اعداد و ارقام و تبصره‌های حائز اهمیت آن رخ داد ولی در نهایت بی نتیجه ماند و برای هیچ یک از طرفین راضی کننده نبود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: افراد باقیمانده هم در مرحله سوم تبدیل وضعیت می‌شوند.