دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه فعلی بودجه مطلوب مجلس نیست، گفت: دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و ما نیز از بخشی از اصلاحات خود چشم‌ پوشی کردیم تا اختلافات مانع حل مشکلات مردم نشود.
گزارش پرسون از آمارهای غیر واقعی اقتصادی دولت؛

نمک بر زخم ملت نباشید

با سخنان خود نمک بر زخم عمیق ملت نباشید. اینکه در ماه های پایانی دولت شما قرار داریم توجیه پذیر نیست که به خاطر دفاع از نداشتن کارنامه موفق، حداقل در حوزه اقتصادی چنین به شعور مردم توهین کرده و دردهای آنان را بیشتر نمایید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به منظور کنترل شیوع کرونا در استان خوزستان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.
رییس جمهوری با اعلام اینکه همان اولین روز که فهمیدیم این ویروس وارد کشور شده است گفت: برخی تردید داشتند که ۳ روز دیگر انتخابات است و آیا این را بگوییم یا نگوییم و من گفتم تردیدی نداشته باشید چه انتخابات باشد چه نباشد و هر مراسمی باشد این مسئله چون با جان مردم سرکار دارد با ما شوخی ندارد و باید اعلام کنیم.
ورود مجلس به انتصاب مقامات دوتابعیتی؛

آیا مدیران با تابعیت مضاعف محکوم می‌شوند؟

بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به دلیل استفاده از عبارات موهن به منتقدان صورت گرفت؛

شکایت 37 نماینده از روحانی + متن

37 نفر از نمایندگان مجلس در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شکایتی را در مورد رئیس جمهور به خاطر به کار بردن عبارات توهین آمیز در باره منتقدان و همچنین عدم رعایت شئونات و ... در مجلس طرح کردند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی عنوان کرده با گذشت یک ماه از تغییر دولت در آمریکا سرانجام دولت بایدن با مشاهده مقاومت بی‌نظیر مردم ایران در نپذیرفتن زورگویی و تحمل شدیدترین جنگ اقتصادی در آستانه کنار گذاشتن سیاست فشار حداکثری قرار گرفته است.
مجلس شورای اسلامی سرانجام پس از سه ماه کش و قوس درباره لایحه بودجه سال آینده کل کشور؛ از فردا یکشنبه در دو نوبت صبح و عصر جزئیات این لایحه اصلاحی را به بررسی نهایی می‌گذارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کولبری مسئله‌ای دردآور است، اضافه کرد: امروز طی جلسه‌ای گزارش کاملی از اجرای مصوبه‌ای که دولت برای حل مسئله ریشه‌ای کولبری داده دریافت می‌کنم و این مهم پیگیری‌ می‌شود.
«اسحاق جهانگیری»؛ معاون اول رییس جمهوری  برای بهره بردرای و بازدید از چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی وارد استان کردستان شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که به استناد بررسی های شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت، وزارت‌ تعاون کار رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را به دست آورد.

امیرآبادی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق مطرح کرد:

اتمام حجت مجلس با دولت/ کالاهای اساسی در سال آینده نباید گران شود

عضو کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیش از این دولت مدعی بود اگر ارز ترجیحی حذف شود کالاهای اساسی گران خواهد شد، گفت: لذا مجلس در تعامل با دولت تصمیم گرفت فعلا این ارز حذف نشود اما در مقابل دولت هم باید به حرف خود یعنی اینکه کالاهای اساسی در ۱۴۰۰ گران نمی شود پایبند باشد و مجلس قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.